|
Futix | 2008, mar 26 11:04 | 2008, mar 26 14:36
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2013, paź 12
Bytom | |
Nudno ostatnimi czasy to sprobuje po trosze pomoc nowym graczom, ktorzy chcieliby sie pobawic rzemioslem a nie do konca wiedza czym sie zajac oraz urozmaicic bierniaka starszym graczom. Bede opisywal skile ktore mialem lub mam nadal. Podam rodzaje towarow na ktore jest najwiekszy popyt czyli tym samym zarobek. Oraz kilka innych drobnych uwag z mojej strony. Bede pisal o zarobkowaniu glownie z perspektywy gm skilla poniewaz najzwyczajniej w swiecie nie wiem wiele o zarabianiu majac mniej niz 9x-100 skila, jest to troszku ciezkie a to najczesciej spowodowane jest wymaganiami klienteli. Wiadomo gracze mw chca to co najlepsze czyli ohii/royal/mistyk.
S T O L A R S T W O 1) Na pierwszy ogien idzie najblizszy mi skill STOLARSTWO Jesli idzie o zarobki poczatkujacego stolarza; majac te 50-70 stolarki mozemy najwiecej zarobic na zwojach bo jest na nie spory popyt, zwlaszcza jesli wsrod znajomkow mamy magow(a jest to na mw niemal nieuniknione )
Kiedy juz zaglebimy sie w tajniki stolarstwa na tyle aby pracowac we wszystkich rodzajach drewna oraz wytwarzac wszystkie rodzaje przedmiotow budowane z "deeda" (bilet jak wtedy gdy oddajemy konia do stajni) otworzy sie przed nami sporo mozliwosci. Przede wszystkim: -lozka -manekiny treningowe -manekiny do okradania -kolowrotki -narzedzia tkackie Te przedmiowy stawiamy z deeda i sprzedaja sie one bardzo szybko, sam zarobilem na tych przedmiotach krocie. Wystarczy zaopatrzec sie w spory zapas zwylego drewna i tkaniny. Nastepujace przedmioty: -wedki -dragi -laski -narzedzia stolarskie najlepiej sprzedaja sie kiedy sa expowe(czyli wyjatkowej jakosci z podpisem autora) oczywiscie z drewna OHII lub MISTYKU. Nie liczyl bym na zainteresowanie tymi artykulami ze slabszych gatunkow drzew.
Bedac stolarzem niejednokrotnie bedziemy rozchwytywani przez ludkow ktorzy wlasnie sobie kupili chate i chcieliby miec ja odstrzelona. Meblowanie domkow to chyba jedno z ciekawszych zajec stolarza. Miejmy na uwadze to, ze meblujac komus chate robimy to na dluzszy czac totez nie miejmu oporow aby skasowac sowita zaplate za tego typu uslugi. Dla przykladu powiem ze za sama robocizne licze sobie 20k i wiecej a do tego dochodza jeszcze koszta materialow, eksploatacja narzedzi itd (zdaza sie ze zleceniodawca daje swoje materialy wtedy po prostu oszczedzajmy bo czesto zdaza sie ze pozniej daje nam pozostaly material w prezencie ) Dla przykladu podam moj zysk z meblowania powiedzmy sredniej wielkosci domku(wlasciciel zazyczyl sobie orzechowe meble): 20k+lozko 7k + kominek 8k + swieczniki(w zaleznosci od rodzaju rudy) 2k-wgore + materialy(w zaleznosci od drewna) + 2x dywan z niedzwiedzia 20k + 2 x glowa jelenia 7k 20+7+8+2+40+14=91k Roboty max na 45 minut a zarobek jak widac spory, oczywiscie klient negocjuje, ceny wiec zmieniaja sie I trzeba wziac poprawke na to ze nie kazdy bedzie chcial miec tak odwalone mieszkanko. Jesli jestesmy rownoczesnie stolarzem, druciazem i mamy obozowanie mozemy zarobic wiele wiecej ale o tym pozniej
Dodatkowo stolarz posiadajacy druciarstwo moze produkowac kegi(zbiorniki/beczki na mikstury alchemiczne) dosc dobrze sie sprzedaja 3k i wiecej za sztuke.
Instrumenty(gitara, bebenek itp) dobry interes zwlaszcza na wyrobach ohii jednak wymagana jest muzykalnosc.
!! Kiedy opanujemy stolarstwo na maximum w naszym menu pojawi sie podmenu "kamieniarstwo" Tutaj pojawiaja sie nowe mozliwosci zarobku jednak najpierw trzeba zaopatrzec sie w spore ilosci grafitu. -kominek -kamienne stoly -kamienne krzesla -kamienne posagi -pentagram -oltarz To tylko niektore z artykulow ktore przy meblowaniu domkow sa kolejnym zrodlem zarobkow. I nie sa to male kwoty. Nalezy pamietac ze do wytwarzanie wiekszosci deedow wymagane sa inne umiejetnosci(krawiectwo/kowalstwo) dlatego samo stolarstwo moze okazac sie niezbyt atrakcyjne.
D R U C I A R S T W O / M A J S T E R K O W A N I E
Zaczne od tego iż ten skill uwazam za nieodlaczna czesc każdej postaci rzemieślniczej a to dlatego, ze majster wytwarza narzędzia prawie dla każdej profesji, a jak wiadomo lub tez się przekonacie ze nie jest to tania sprawa(zwłaszcza sprzet royalowy czy mistyczny) Przechodząc do rzeczy, najlepiej sprzedającymi się wyrobami majstra są wlasnie narzędzia -szewskie -stolarkie(wszystkie rodzaje pil czy tez te wytwarzane z drewna) -druciarskie -kilofy -mlotki kowala -mozdzieze alchemika Każdy z powyższych przedmiotow wytopiony z royala można sprzedawac za 20k i wiecej(oczywiście mowa o przedmiotach podpisanych). Co do zwyczajnych to również są rozchwytywane, zwłaszcza kilofy, mozdzieze, mlotki kowalskie i narzędzia szewskie. Ich ceny uzależniam od ilości sztabek potrzebnych do ich wytworzenia. Sporo można zarobic również na biżuterii(wytwarzamy ja z dowolnego kamienia szlachetnego i żelaza) oczywiście tej wyjatkowej jakości i nazwanej tak jak życzył sobie klient(dla niewtajemniczonych bizuteria taka jest poblogoslawiona i nikt nam jej nie zabierze). Do biżuterii zaliczamy również zegarki, pobłogosławiony zegarek to jedna z potrzebniejszych rzeczy zwłaszcza dla wilka czy wampira(dla takowych zegarkow sugeruje ceny w okolicach 60k(i wiecej) ponieważ jest to rzecz która starcza na cale zycie a i niełatwo się ja robi) Zdecydowanie dobrze sprzedaja się kolka na klucze i mimo iż cena jednostkowa takiego itemka jest niewielka to można ich sprzedac calkiem spora ilość co daje nam niemala kwote. Jeśli już zajmujemy się drobnica to warto wspomniec o dorabianiu kluczy, zarobek niewielki ale zawsze cos grosza wpadnie, to samo tyczy się boli, często można je sprzedac, również jakis grosz wpada do sakiewki. Bardzo dobrym sposobem na zarobek jest tez produkcja tekami/szponow(czyli broni do walki pięściami) Jest na nia spory popyt jednak tylko na wyroby najwyższej jakości(royal/mistyk). Często zdążało mi się robi takie tekami z rudy zleceniodawcy i miałem na tym zarobek rzedu 2k od sztuki. Jeśli delikwent da nam 1000 rudy, przerabiając ja można zaribic sporo ponad 20k. Robiąc rzemieślnika najczęściej zaczynamy od górnictwa/drwalstwa aby pozyskac surowce tutaj pojawia się spore uproszczenie, majac 100 druciarstwa można sobie zrobic golem(strażnik i uczniak w jednym) z nim mamy znacznie zwiekszony poziom bezpieczeństwa nasz jak i naszych surowcow
K R A W I E C T W O
Jedna z łatwiejszych w treningu umiejętności przynoszaca spore profity. Będąc krawcem nie zarobimy nic na zwykłych ciuszkach(chyba ze sprzedając je wendorom czego nie próbowałem) Najlepiej sprzedaja się jak wiadomo skórzane i utwardzane komplety(sety), najczęściej ze skor kamiennych ponieważ maja najlepszy stosunek trudności ich pozyskania do jakości jaka prezentuja. Jednak rzemieślnikiem trudno pozyskac skory nawet jeśli chodzi o kamienne skory dlatego proponuje się skupic na przeszywaniu skor klientow i pobieraniu za to oplat. -togi -plaszcze to moim zdaniem jedyne spośród wyrobow z tkaniny które można sprzedac w miare na tym zarabiając(oczywiście mowa o expach) Ogolnie mówiąc krawiectwo jest znakomitym skilem dla maga który w zasadzie za friko może sobie zrobic tyle zbrojek ile tylko zapragnie jednak jeśli idzie o utrzymywanie się z tego skila to roznie bywa. Jednak jako tako zyc się da
Jesli sobie cos przypomne to dopisze. Wkrotce conieco o kolejnym skilu
Jesli ktos ma jakies pytania, watpliwosci, lub ja cos nie tak napisale piszcie . Moze i malo oryginalny pomysl ale mam szczera nadzieje ze komus to pomoze.
|
| -=FaCh W rEkU=-
|
Hubb | 2008, mar 26 19:22
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2008, cze 8
Gdańsk/Ostro... | |
Drwalstwo!!!
Drwal ma naprawdę dobrze gdy dojdzie do poziomu 8x (nie zajmuje to bardzo dużo czasu przy użyciu skryptu jak dobrze pamiętam autorstwa NGZ, czysta przyjemność ). Właśnie od tego poziomu umiejętności można ciąć ohii, nie idzie to za dobrze ale royal exp toporu daje radę a i na ohii bardzo szybko się uczymy. Złoto i ohii to para nie rozłączna gdyż ceny oscylują w granicach 45k do 60k za 1000 sztuk tego drewna co jest całkiem fajną stawką. Drewno zwykłe również ma dużo nabywców, sprzedaje się je nie droga ( koło 5gp sztuka jak sie nie myle) ale przeważnie w dość znacznych ilościach. Robiąc drwala a specjalizując się w walce łukiem należy zrobić również tworzenie owych łuków,( chyba każdy łuk ma lub miał tą umiejętność) wiadomo swoje drewno, same korzyści. W przyszłości raczej drwala się zapomina z najzwyczajniejszego braku miejsca na np. zatruwanie. Podsumowując drwal to bardzo dobre rozwiązanie dla młodego gracza, jedyny problem jest gdy widzimy wilka który to będzie atakował w nocy naszego konia wiec radzę posiadać na tyle umiejętności co by dać mu radę, o innych stworkach nie pisze – jasna sprawa.
Tworzenie Łuków!!!
Tworzenie łuków, tak jak pisałem wcześniej umiejętność nie zbędna dla łuka /kusznika. Wiadomo mamy swoje „narzędzia do zabijania” co jest bardzo ważne, plus możemy naprawiać ów łuki /kusze co również ma ogromne znaczenie (np. exp mistyk). Osobiście ja robiąc tworzenie równocześnie robiłem drwala, nie znając jeszcze tajników „koksu” tworzenia (czyli pióra + tępe strzały = mega szybki i efektywny kox) z tego co ściełem od razu robiłem kusze czy też łuki. Zarobek nie był taki zły pamiętam ze chyba do 6x juz kupiłem sobie dom i to z 3 skrzyniami . Umiejętność ważna nie ma chyba co się rozwodzić.
Napisałem o tym co miałem lub mam na gm, wiec coś tam chyba o tym wiem . Jeżeli udało mi się komuś pomoc to fajnie, w razie pytań zapraszam na irc.
|
| "Kiedy idę, to idę, i tyle. A jeśli przyjdzie mi walczyć, to jeden dzień nie będzie lepszy od drugiego, by umrzeć"
|
3,1415... | 2008, mar 27 07:38
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, lis 19 |
Kartografia: Skill który bardzo łatwo sie koxa (chyba najłatwiej ze wszystkich), po zrobieniu tej umiejetnosci do 100 raczej, nie znajdziemy wielu chetnych do odczytania mapek, gdyż każdy w ekipie ma kartografa. Ale nie oznacza to ze nie mozna na tym zarobic. Sprzedajac mapki odrazu podczas koxu na koncu zarobimy jakies 150-200k. Biorac pod uwage jak szybko ta umiejetnosc leci, jest to bardzo dobry zarobek na poczatek. A dodatkowo, by cwiczyc ta umiejetnosc nie trzeba miec znajomych ktorzy by nam załatwiali materiały. U kartografa mozna kupic 100 mapek i zanim sie je zapisze mozna znow kupic nowe, a sprzedajac np. x mapek u kartografa pojawi sie 100+x czystych map ;]. |
|
Futix | 2008, mar 27 08:17 | 2008, mar 27 13:46
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2013, paź 12
Bytom | |
O B O Z O W A N I E
Chyba najprostszy i najtańszy skill w treningu, który uogulniajac jest srednio przydatny. Umiejętność od 25 do 100 cwiczymy tylko i wyłącznie rozpalając ogniska ze sciatych gałązek(scinamy je jakakolwiek bronia sieczna z drzew), pamietajta co by nie palic w miescie bo straz za to kara. Teraz o profitach: -skalp totema Wycinamy go z totema, a nie jest to latwa sprawa nawet na magiku, jednak jeśli już się uda można skasowac do 200k za takowy fant. Spory zarobek jednak zadko wystepuje nan zapotrzebowanie. -dywan z niedzwiedzia -dywan z niedzwiedzia polarnego Te 2 dywaniki sprzedaja się calkiem dobrze, aczkolwiek nie każdy chce placic tyle ile bym chciał Tutaj male uzasadnienie cen i rada zarazem – nie bojcie się dawac wysokich cen artykułów wykonywanych przez trapera ponieważ gama możliwości tutaj jest bardzo waska a itemki te zazwyczaj sluza kupującemu przez cale zycie. Wiec można zaszalec. Jeśli idzie zas o trofea typu: -jelenia -niedzwiedzia -goryla -trola -orka nie są one zbytnio rozchwytywane, z kolei trofea takie jak: -smocze -bialego roga Rozchodza się momentalnie i to za niemale pieniadze a to dlatego ze nadal nie SA one tak bardzo rozpowszechnione jak wcześniejsze. Ktoz nie chciałby mieć glowy białego roga w swojej chatynce?
G Ó R N I C T W O
Tutaj nie trzeba wiele mowic, to w zasadzie podstawa aby zaczac dzialac cos w strone innych rzemiosl, z reszta podobnie jak drwalstwo. Najczesciej kupowane sa rudy pomiedzy blackrockiem a royalem. -zloto -srebro rowniez da sie sprzedac ale troszke ciezej niz wyzsze. -zelazo na krote popyt byl jest i bedzie w tej chwilo mozna uplynnic w cenie nawet do 10 gp od sztabki -grafit znajdz stolarza a najpewniej zarobisz -pozostale rudy to najzwyklejsze odpadki, ktore mozna sprobowac sprzedac ludziom trenujacym kowalke/druciarstwo. Jednak na kokosy bym nie liczyl. Tak czy inaczej najwazniejsza funkcja ktora pelni gornictwo/drwalstwo dla rzemieslnika to zaopatrzenie w surowce.
(nie wiem czemu nie moge juz zedytowac pierwszego posta, wiec musialem dodac nowy) Wkrotce dodam opis alchemii/kowalki/identyfikacji i byc moze jeszcze czegos.
|
| -=FaCh W rEkU=-
|
EndofDay | 2008, mar 30 00:01 | 2008, mar 30 00:14
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25
BRB | |
U M A G I C Z N I A N I E (umiejętność tylko dla magów - wymagane 100 magii [dla poprawy jakości przedmiotów])
Chyba najciekawszy skill na mw. Potrafimy dzięki niemu zrobić z każdego vendorowego śmiecia przedmiot magiczny nadając mu dwie właściwości. Można sporo na tym zarobić (cena jednego przedmiotu 4k< ) a i asortyment możliwych przedmiotów jest spory. Największe nakłady idą jednak na przedmioty typu: - jasny - witalny - stabilny - mądry - ochrony przed ogniem/zimnem/piorunami (efekt: zmniejsza dmg czarów jedynie od mobów) - inteligencji (często kupowane przez paladynów chcących miec stale więcej many).
Standardowo (z dwóch zwykłych) robimy przedmioty doskonałe, dające +10 np. życia (gdy przedmiot posiada suffix witalności). Możemy robić przedmioty wspaniałe +11 (1 wyjątkowy kryształ + 1 normalny) i przedmioty wyjątkowe +13 (2 wyjątkowe kryształy).
Od 100 umagiczniania możemy robić mistyk - co ciekawe nie wymagane jest 100 magii !
Można także umagiczniać broń co nie wiele osób robi a przedmioty są także doskonałe/wspaniałe/wyjątkowe.
Umagiczniać można na ołtarzu co ok. 3 minuty.
I N S K R Y P C J A (wymagania: brak) (dobrze mieć: medytacje, gdy piszemy recale hurtem by rzadziej regenerować manę)
Tu warte uwagi są 2 aspekty:
1. Recale - bardzo chodliwy towar. Niezbędne do egzystencji maga. Możemy je pisać od 52% umiejętności (wychodzą na tyle dobrze, że nie tracimy na ich sprzedaży).
2. Runebooki - wychodzą 50/50 przy 90% umiejętności ale za to nie ma wyjątków bez podpisu - od razu robimy runebooki podpisane. Kolejny niezbędny element dla maga. Podpisane wyjątki schodzą po 15 - 20 tysięcy monet za sztukę.
A L C H E M I A (wymagania: brak)
Pozwala na tworzenie mikstur niezbędnych każdemu graczowi jak powietrze, którym oddychamy. Wszystkie rodzaje mikstur są w użyciu, ale tylko te duże skupują inni gracze. Można zarobić bardzo dużo na tej umiejętności a możliwość lakowania kegów z miksturami zwiększa nam efekt mikstury o 50%. I tak: - czerwone mikstury - odświerzają staminę - żółte mikstury - regenerują życie - niebieskie mikstury - zwiększają zręczność - białe mikstury - zwiększają siłę - fioletowe mikstury - wybuchają na danym obszarze zadając obrażenia (efekt może być zmniejszony przez umiejętność Odporność na Magię) - pomarańczowe mikstury - uodparniają płaszcz/togę lub zmniejszają poziom trucizny - zielone mikstury - do treningu zatruwania razem z pomarańczowymi miksturami, użyć można do zatrucia siebie (by wybić się z paraliżu) lub zatruć broń.
Keg mieści 100 butelek. | | | | | | | | |
| |