|
crovley | 2014, mar 4 14:03
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, cze 9 |
Witam, Ostatnio miałem okazję przeglądać stronę pewnego shardu i szczerze powiedziawszy spodobały mi się tamtejsze opisy klas czy sposoby ich „odblokowywania” (a mimo wszystko to klimat jest tym co ściągnęło mnie na ten server) chciałbym zaproponować kilka zmian, które mogą mieć szansę nie tylko na zainteresowanie nowych graczy, ale być może pozwolą też starym wyjadaczom poczuć, że na nowo wchodzą w zupełnie inny świat a nie tylko odpalają kolejny program na komputerze.
Zmiany te wyjątkowo nie będą opierały się na psioczeniu na mechanikę, osłabianiu, wzmacnianiu czy balansowaniu klas. Chciałbym za to zająć się aspektem klimatycznym, ponieważ ostatnio mam wrażenie że każda nowa postać to po prostu kolejny „ten gościu”, którego inni oceniają jedynie na podstawie tego jak bardzo silny jest oraz że wybiera się tą ścieżkę rozwoju a nie inną głównie ze względu na fakt jak bardzo overpowered jest. Natomiast sam aspekt zżycia z postacią staje się kwestią raczej drugorzędną, co w konsekwencji sprawia że zwyczajnie nie zawsze chce się taką postać odgrywać.
No, to po tych kilku słowach wstępu chyba mogę przejść do konkretów. To co teraz przedstawię dotyczy tylko jednej ścieżki rozwoju i będzie opisane raczej ogólnikowo, myślę jednak że powinno dać ogólny zarys tego do czego piję .
Moja propozycja opiera się na wykoxanu kilkudziesięciu pierwszych punktów danego skilla po przez wykonanie questów, które będę zawsze takie same dla wszystkich graczy… i co najważniejsze, będą związane z tym sillem!!! (bo nie oszukujmy się, wściekłe wilki wżerają owce naszym pastuchom więc wyjazd na drugi koniec świata przelać trochę psiej juchy, a potem jeszcze na kolejny koniec tym razem najlepiej już innego świata bo wilki uciekły albo coś, i tak 4 razy … to nie jest dokładnie to o czym marzyłem w gildii nekromantów… :/). Przypuśćmy że ktoś robi nową postać, młodego maga. W momencie pojawienia się postaci pod bankiem Mistas dostaje ona list w którym jest napisane coś w stylu że aby zacząć naukę musi udać się do akademii, więc młody pakuje się w moongata, zasuwa do moonglow i szuka wskazanego maga, od niego dostaje pierwsze zadanie po wykonaniu którego dostaje jakąś tam szatę jak symbol przynależności do akademii, kij czy sztylet czy coś, księgę czarów i kilka zaklęć, oraz najważniejsze, możliwość kupienia skilla magery do poziomu 25. Dalej dostanie zadanie z którego dostanie kilka kolejnych zaklęć i możliwość kupienia skilla do poziomy 35 i tak dalej na 45 i 50, ewentualnie 60 (chociaż to może być już za dużo). W między czasie nasz młody spotyka na terenie wyspy kilka innych postacie (związanych z poprzednimi questami) które oferują mu naukę jakichś tam umiejętności np. bojowych, czy mądrości w odpowiedniej liczbie questów. Na zasadzie że im ważniejszy sill tym wyżej można go w ten sposób podnieść ale też trzeba wykonać więcej questów. Między tym wszystkim pojawia się też wampir, druid czy nekromanta którzy po rozmowie mogą zgodzić się uczyć maga ich dziedziny. A więc młody przyjmuje ofertę, kończy edukację w moonglow i udaje się do miejsca wskazanego przez nowego mistrza aby zacząć wszystko od nowa, ale tym razem w nowym klimacie i już z uwzględnieniem że jako tako radzi sobie z magią. Po wszystkim ( liczę że to będzie kilka dni) w świat wychodzi gracz mający wybrane sille w okolicy używalności, pojęcie o tym co robić z tymi skillami (jeżeli dopiero zaczyna przygodę z UO) jest związany z daną organizacją, w której będą pojawiały się jeszcze jakieś zadania, i którą można wykorzystać do kilku questów ogólno- światowych, a co więcej wykorzystał ten czas na wprowadzenie do świata MW, zdobył powierzchowne rozeznanie w polityce oraz może nawet ekonomi, a nie spędził go na staniu i rypaniu zaklęciem ciemności w konia albo krowę czy świnię. Zadania na początku mogą polegać na zrobieniu swojego podstawowego ekwipunku, dalej rozwiązanie jakiejś zagadki i wreszcie wielki test, zabicie potworka czy stworzenie jakiegoś wyjątkowego przedmiotu, zależnie od charakteru organizacji.
No, trochę przydługie ale mam nadzieję że ktoś dał radę dobrnąć do końca Jak wspomniałem jest to tylko zarys ogólnikowy, jednak jeżeli pomysł spodoba się to proszę o PM, myślę że jestem w stanie opracować cały system i zaprojektować ścieżki (włącznie z zadaniami) dla wszystkich klas oraz dla zdecydowanej większości skilli.
Pozdrawiam i oczywiście zachęcam wszystkich do wrażenia swojego zdania na ten temat… a i konstruktywną krytyką też nie pogardzę |
|
Dwinrid | 2014, mar 12 23:32
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, cze 6
Bytom | |
Moim zdaniem, jest to jeden z najlepszych pomyslow jakie tutaj czytalem poparty checiami jego realizacji . Mysle ze nikt dlugo nie powinien sie zastanawiac nad wprowadzeniem tego, bo sam dobrze wiem po sobie ze bez klimatu w UO nie pociagniesz a tutaj wg mnie on zaginal | | |
| |