|
|
Mischa | 2013, maj 30 11:48
|
|
|
|
|
| Incantari | |
|
2011, kwi 28
P-owo | |
@Mephisto proszę przemyśl, to jeszcze raz. Takie rozwiązanie chodziło mi po głowie od lat, ale nigdy go nie zaproponowałem, bo w tej najprostszej formie (każda postać dostaje 100 skilla na "zawód"), to jest gwóźdź do trumny handlu A forma wg mnie optymalna, ma małe szanse na akceptację przez graczy.
Wg mnie, to rozwiązanie będzie dobre tylko wtedy, gdy skille "zawodów" będą mogły zaistnieć tylko w tym specjalnym skillcapie. Czyli wtedy, gdy obecne paroby straciłyby sens.
Prosta matematyka skilli na parobkach (przy założeniu, ze ma się tylko jednego): 1) TERAZ: - minimum: 4 skille (4 rzemieślnicze + 3 magowe), przy pełnym skillcapie 5 - maksimum: 7 skilli (parób bez magii), przy pełnym skillcapie 8 To jest już ilość, która jest zbyt duża i daje w dużym stopniu samowystarczalność. Jeden z głównych czynników zaniku handlu na MW.
2) PROPOZYCJA OBECNA: - minimum: 4 (lub 5) + 4 dodatkowe skille = 8 (lub 9) - maksimum: 7 (lub 8) + 4 dodatkowe skille = 11 (lub 12) To rozwiązanie zagwarantuje samowystarczalność (górnik, kowal + wiedza, alchemia, inskrypcja, krawiectwo, ścinanie drzew, tworzenia łuków, identyfikacja, kartografia, gotowanie, rolnictwo, zielarstwo, umagicznianie = 14 ).
3) WERSJA BOLESNA: - minimum i maximum: 4 skille "zawodów" na koncie Czyli w najgorszym wypadku robimy mały krok ku temu, by ukrócić samowystarczalność, w najlepszym spowoduje to trochę ruchu w handlu między graczami. Oczywiście pozostaje kwestia jakiejś rekompensaty, dla tych co mieliby stracić użyteczność parobów, żeby im trochę obniżyć "ciśnienie". Może dać możliwość, kupienia specjalnego kamienia dusz, który przenosiłby skoxanego skilla z parobka na inną postać (z recepturami). Maksymalnie 3 użycia takiego kamienia na konto.
|
| S*T*O*P parobom!
|
Dusza | 2013, maj 30 13:30
|
|
|
|
|
| Katarina | |
|
2006, cze 29 |
Popieram kolegę wyżej.
|
| “Inwestycja w wiedzę wypłaca najlepsze odsetki”
|
Shavi | 2013, maj 30 18:39
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2015, wrz 18
Oka | |
Polac mu |
|
marcepan | 2013, maj 31 14:09
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 26 |
zmiany zostały wprowadzone klamka zapadla ale nie znalazlem info czy w zwiazku z powyzszym majac maga i biorac jako skil dodatkowy inskrycje traci sie bonus z inskrypcji do czarow ? czy zniklo to czy zniknie czy nie .. |
|
Mephisto | 2013, maj 31 14:53
|
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Nie ma bonusu do czarów od inskrypcji - wcześniej był tylko dla prota. Napisane w zmianach jest, że zamiast bonusu od inskrypcji w czarze protection jest teraz bonus od inta. Inskrypcja nie daje nic do walki i jest czysto rzemieślniczą umiejetnoscią - podobnie jak cała reszta. |
|
Mephisto | 2013, cze 3 08:19
|
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Rozumiem ze niektorzy mieli zastrzeżenia co do dodatkowego 100% w skillcapie, co miało swoje uzasadnienie. Zmiana jak widac nie weszła sama, a z dodatkiem na ograniczanie przesilenia rzemieślniczego, co myslę powinno skutecznie odstraszyć od parobkowania. Ideą jest, aby każdy miał możliwość craftu, każda postać powinna istnieć w jakimś konkretnym celu. Rzemiosło powinno być miłym i ciekawym dodatkiem do każdego builda.
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi i opinie warte uwagi |
|
growin | 2013, cze 3 09:49
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2006, gru 28
Elbląg | |
a co z thingiem? rzemieślnik pure nie ma sensu?
|
| "I murzyn bywa oczerniony." Antoni Regulski
|
Mephisto | 2013, cze 3 12:08
|
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Coś za coś, niestety czysty rzemieślnik to nie jest dobry pomysł. Nie można mieć wszystkiego. Poza tym gra na MW opiera się w wiekszości na walce i postać by sie poruszac po mapie musi wyszkolic sobie wczesniej czy pozniej jakies umiejetnosci do walki - inaczej jest to postac uspiona i niedostosowana do realiów MW. Dlatego też trzeba spojrzeć realnie na problem, a przesyt craftami sam się rozwiąże. | | | | | | | | | | | |
| | | |
|