| Ogólne:
Mroczny rycerz to przeciwieństwo paladyna. Jest bezlitosnym wojownikiem, wykorzystującym Kodeks Rycerski jako parawan dla własnych celów i niecnych postępków. Wielu przedstawicieli tej profesji para się czarną magią i zawiera pakty z mrocznymi siłami.
Mrocznym rycerzem zostać może jedynie morderca posiadający co najmniej 50 morderstw na swym sumieniu i co najmniej z karmą nikczemny. Samej umiejętności nauczyć może Mroczny Rycerz, którego znaleźć można w świątyniach niedaleko miast morderców. Mówiąc zdanie z wyrazami "sluzyc", "zlu" do rycerza, przyjrzy on się wtedy osobie i jeśli uzna ze jest ona warta nauk, dostanie zadanie do wykonania. Po jego ukończeniu należy wrócić do zleceniodawcy i zakomunikować mu pomyślne zakończenie mówiąc zdanie ze słowem "zadanie". Mroczny rycerz widząc, że osoba udowodniła swoją wiarę w zło, dostanie mroczną księgę i zostanie nauczona podstaw fanatyzmu i gorliwości. W przypadku zakończenia zadania niepowodzeniem, następną szansę na jego wykonanie dostaje się po upływie 6 godzin.
Przyrost umiejętności Fanatyzm następuje podczas walki z NPC o naturze dobrej, korzystając z modlitwy Porażenie (25% - 50%) i Obława (50% - 100%).
| | Ubiór:
Mroczny rycerz zakładać może jedynie zbroje kolcze bądź płytowe. Wszelkich innych nie da się nałożyć. Istnieje również ograniczenie ze względu na rudy. Wszelki ekwipunek wykonany może być jedynie z rud: - shadow - blackrock - veryt - bloodrock
Żelazo, brąz, srebro, royal oraz mistyk dostępny jest zarówno dla Paladyna jak i Mrocznego rycerza. Mroczną tarczę może zakładać jedynie rycerz od 80% umiejętności fanatyzmu. Kosztuje ona 200k a można ją kupić u Mrocznego Rycerza, jest ona wówczas pobłogosławiona, więc się jej nie straci. Mroczny rycerz potrafi ukrywać się na widmowym wierzchowcu.
| | Modlitwy:
Mroczny rycerz ma do dyspozycji 12 modlitw. Otrzymujemy je od Mrocznego Rycerza poprzez wykonywanie zadań w imię zła. Mówiąc zdanie ze wyrazami "ucz" + "modlitw", rycerz nauczy wybranej modlitwy, jeśli wykona się określone zadanie. Procedura zakończenia zadania jest taka sama jak w przypadku zadania testowego, czyli po jego ukończeniu należy wypowiedzieć zdanie ze słowem "zadanie". Następne zadanie można wykonać podobnie jak w pierwszym, co 22-24 godziny. Mroczny rycerz daje zwój z modlitwą po zakończeniu zadania. Zwój taki można jedynie wpisać do mrocznej księgi, jednakże szansa na to zależna jest od umiejętności fanatyzmu i gorliwości. Modlitwę można wypowiedzieć wybierając ją z księgi, lub poprzez komendę .rzuc m [nazwa modlitwy]. Istnieje możliwość wypowiadania modlitw w biegu. Czas rzucania jednak się wówczas wydłuża. Po przebiegnięciu zbyt dużej liczby kroków modlitwa ulega rozproszeniu. Długość rzucania modlitwy skraca się wraz ze wzrostem umiejętności fanatyzmu oraz gorliwości.
| | Powiązania: | - Gorliwość
| Przedmioty i Modlitwy:
|
|
Porażenie
|
|
Zadaje obrażenia na odległość, ale nie zabija. Jej siła zależy od maksymalnej ilości many Mrocznego Rycerza.
Mana: 10
|
| |
|
Wykrycie Witalności
|
|
Mroczny Rycerz jest w stanie wykryć witalność i poziom staminy wszystkich osób i stworzeń wokół o statusie dobrym. Informacje pojawiają się nad głowami wszystkich osób, na których modlitwa wywarła efekt. Modlitwę można użyć w biegu.
Mana: 10
|
| |
|
Zła Krew
|
|
Przywraca niewielką ilość życia, zależna od umiejętności Mrocznego Rycerza.
Mana: 10
Składniki : 1 krew
|
| |
|
Strach
|
|
Przez określony czas, Mrocznego Rycerza nie atakują potwory, chyba że zostaną sprowokowane. Czy potwór nie zaatakuje rycerza zależy od jego umiejętności i siły stworzenia. Można użyć raz na 10 minut.
Mana: 15
Składniki : 1 ciemny szafir
|
| |
|
Negacja
|
|
Przez określony czas, wskazana osoba niezależnie od statusu jest odporna na efekt klątwy/błogosławieństwa, oślepienia, klątwy natury druida oraz klątwy otchłani wampira. Dodatkowo zdejmuje aktualne klątwy, jeśli wskazany cel ma jakieś na sobie.
Mana: 15
Składniki : 2 krew
|
| |
|
Przychylność Otchłani
|
|
Mroczny Rycerz otrzymuje bonus do obrony, jednak jego siły witalne i wytrzymałość spadają o połowę. Można użyć raz na 4 godziny gry (20 minut).
Mana: 10
Składniki : 1 krew
|
| |
|
Korupcja
|
|
Mroczny Rycerz może poddać ofiarę o statusie dobrym demonicznej przemianie, przez co otrzyma ona status mordercy na określony czas. Można użyć raz na 18 godzin gry (1,5 godziny).
Mana: 20
Składniki : 1 krew 1 ognisty rubin
|
| |
|
Groza
|
|
Modlitwa powoduje wywołanie strachu. Jeśli ofiara jest wystarczająco blisko, zostaje sparaliżowana na krótki okres czasu.
Mana: 20
Składniki : 1 trufle
|
| |
|
Oślepienie
|
|
Zaklęcie działa tylko w nocy, wymaga założonej mrocznej tarczy. Powoduje oślepienie wszystkich osób wokół o statusie dobrym. Niezależnie czy osoba jest pod wpływem czaru widzenia w nocy.
Mana: 20
Składniki : 1 ciemny szafir
|
| |
|
Wsparcie Mroku
|
|
Efekt tymczasowy, zwiększa szansę na trafienie przeciwnika. Można użyć raz na 10 godzin gry (50 minut).
Mana: 15
Składniki : 2 krew 1 ognisty rubin
|
| | | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez Fris dnia 2019, lis 14 19:01 (5 lat, 1 miesiąc temu) | | | | | |
| |