Walki Lokajów
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2013, sty 1 14:39, przez Adi001100
|
+Walki lokajów
"LUDU LUDU, cóżeście to, nie słyszeli od Obwoływacza?! Przyjechał jakiś możnowładca zza Morza! Podobno chytry gość, biegał ze tym swoim, no.. lokajem, w czarnej koszuli, wyglądali jak dwie panienki. Podobno szlachcic się tak powstydził, bo się z niego strażniczka pośmiałą, że na łba kaptur założył! HAH! W każdym razie, bełkotali coś o służbie i cechach jakie miałaby mieć, siedzieli i wydumali, że jak nie wychroni swojego mistrza to sieroty a nie służba! No to żem się zamyślił i stwierdził, że czas sprawdzić który z was może być godnym określenia sługa a kto nie!" ~Chadwick - karczmarz
W tą sobotę (tzn. 05.01.2013) odbędzie się mini Event. Będzie on czysto PvP. Polegać będzie na wyłonieniu najlepszych z kilku(nastu) dwójek - pana i lokaja. Zadaniem każdego członka owych dwójek będzie wyzbycie się swoich przeciwników. Konkurować będziemy na wyspie Moonglow. Lokaje na czas Eventu dostaną od swoich mistrzów specjalnie pokolorowane szarfy, które będą zmuszeni nosić. Poza tym istnieje jednak kilka limitacji, ograniczeń oraz zasad.
- Mistrz nie może nosić zbroi cięższej niż utwardzana zbroja samuraja. Nie może mieć także pawęża. - Mistrz nie może zginąć ani razu. Gdy zginie, oraz straci czapkę, para odpada. - Wszelaka pomoc ze strony osób z zaprzyjaźnionych gildii jest uznawana za niesportową, nagrodą jest dyskwalifikacja oraz więzienie, około 148 godzin, nie tylko dla dwójki konkurującej, nie będzie litości. - Mistrz zobowiązany jest do noszenia specjalnej czapki szlachcica. - Każdy mistrz będzie posiadał jedną czapkę szlachcica oraz 3 szarfy lokaja, w ujednoliconym kolorze. MUSI JE NOSIĆ W PLECAKU, NIE BĘDĄ POBŁOGOSŁAWIONE - Lokaj nie może walczyć bez swojej szarfy, może się jedynie bronić, lub swojego mistrza. Pogoń za przeciwnikiem na wymarciu jest uznawana za walkę. Walka bez szarfy oznacza zhańbienie pracy służebnika oraz natychmiastowe użycie pioruna przez gniewnych bogów. - W czasie trwania Eventu zabrania się jakiegokolwiek innego PvP na wyspie Moonglow. - Używanie straży do walki jest równoznaczne z dyskwalifikacją. Nie będzie jednak za to więzień. Możliwe, że dostęp do miasta Moonglow zostanie odcięty. - Dwójka posiadająca najwięcej szarf czy czapek przeciwników, wygrywa. Jedna czapka jest warta 3 szarfy. - Lokaj ma za wszelką cenę chronić swojego mistrza.
Zapraszam do zadawania pytań w komentarzach. Jest to pierwszy event tego typu na MW, więc mogłem o czymś zapomnieć, coś pominąć.
-Zwycięska para: Kristin jako Mistrz i Laraeth Yurikov jako Lokaj.
|
|
|
Komentarzy [7] |
| | |
| | |
Życzenia noworoczne
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2013, sty 1 00:44, przez Adi001100
|
W imieniu całej Ekipy, chciałbym podziękować za poprzedni rok współpracy oraz życzyć Wam, naszym kochanym (lub mniej) graczom, w nowym Roku, szczęścia, zdrowia, pełnych "koksplejsów", przyspieszonych wzrostów statystyk, jasnych sytuacji w pracy, zero bugów, powodzenia w życiu prywatnym oraz aby ten rok, 2013'sty, był 2013'naście razy lepszy od poprzedniego.
|
|
|
Komentarzy [5] |
| | |
| | |
Wersja 1.12
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, gru 6 14:40, przez Mephisto
|
+System zaproszeń Możemy się od dziś cieszyć nowym systemem zaproszeń (referali). Od teraz o wiele bardziej będzie się opłacało ściągać nowe twarze na MW. Za zaproszenia możemy uzyskać nagrody materialne. W przyszłości możliwe, że ich liczba powiększy się o różne inne. Nagrody są następujące: - 120000 złota - 800 royalu - 800 ognistej skóry - 1600 desek ohii Oczywiście za 1 osobę, możemy dostać jedną nagrodę w dodatku jest ona podzielona na dwa stopnie. W pierwszym stopniu uzyskujemy większą część nagrody a w drugim mniejszą. Stopnie to nic innego jak czas spędzony online nowo zaproszonego, ktory dzieli sie na 24h oraz 48h. Dodatkowo jest możliwość otrzymania szlachetnej monety za 5 zaproszonych osób, czyli takich, które spędziły ponad 24h online. Więcej informacji w dziale System zaproszeń.
+Powtarzanie czynności Czynnosci w ktorych byla mozliwość zautomatyzowania powtórzeń, tak by zlikwidowac ciagłe wciskanie skrótów klawiszowych, zostala dodana iteracja do 30. Zajecia w ktorych sie ta zmiana pojawila to: - gornictwo - rolnictwo - zielarstwo - rybactwo - drwalstwo - uzywanie manekinow oraz tarczy strzeleckiej Dla osob ktore wola makra, zostala dodana opcja w komendzie .ustawienia. Można za jej pomocą wyłączyć powtarzanie.
+Nowy system kar za makro bierne. Koniec z oszustem. Zamiast pilnowania, będzie automatyczna kara w postaci blokady cwiczenia umiejetnosci oraz statystyk. Wszystko będzie można wykonywać normalnie, ale nie będzie za nic wzrostu umiejętności ani statystyk. Wszystkie umiejętności w okienku cech podświetlą się na czerwono, więc blokada na pewno nie umknie uwadze. Jesli 5 razy zle wypelnicie macroczeka w przeciagu 12h, dostaniecie blokade na 24h Jesli 3 razy nie uzupelnicie macroczeka (czas na uzupelnienie 2 min), dostaniecie tez blokade na 24h Oprócz tego macroczeki będą wyskakiwać 2x rzadziej niż wcześniej.
+Gildie. Wojna miedzy gildiami orderowymi i neutralnymi od teraz można wypowiadać z tygodniową przerwą od ostatniego wykupienia. Nie można się bić w miastach. Po wypowiedzeniu wojny, wszyscy członkowie gildii, którzy są online zostają o tym powiadomieni. Jeśli nie są zalogowaniu mogą odczytać list, wysłany na ich skrzynke pocztową. Został dodany delay na użycie komendy odejścia z gildii, w postaci 10 minut od ostatniej walki. Cena wykupienia się, z uwagi na delaye została podniesiona do 1,5k za każdego członka gildii.
+Handlarz. Vendor zyskał dostęp do kilku nowych możliwości. Od teraz można sprzedać przedmioty grupujące się na sztuki np zioła. Stare wystawione przedmioty, będą po staremu. Na nowych pojawi się dodatkowy opis w tooltipie z 'cena za sztuke'. Dodatkowo można likwidować masowo przedmioty mówiąc do kupca zdanie ze słowami 'nie sprzeda' + 'kilku'. Można wskazać pojemnik, z którego zostaną zdjęte ceny natychmiastowo ze wszystkich przedmiotów w nim się znajdujących.
+System zadań specjalnych. System zadań specjalnych został zmieniony. Teraz szansa na otrzymania takiego zadania jest zależna od wartości sprzedanych / oddanych przedmiotów NPCowi. Dokładniejszy opis systemu naliczania szansy jest opisany na naszej witrynie w dziale Różne, artykuł Zamówienia specjalne.
+Mniejsze poprawki - Przyspieszono ćwiczenie inteligencji i magi. - Została lekko zwiększona szansa na wyszycie wyjątków. - Powiększona szansa na zrobienie wyjątkowego runebooka. - Prot barda, nie będzie wydłużał już czasu poprzedniego prota, tylko schodził po swoim czasie - 90s. - Dodana strzałka kierująca do najbliższego uzdrowiciela dla młodych. - Śledzić będziemy osobę, nie ostatnie miejsce w którym przebywała. Jeśli natomiast śledzona osoba ukryje się na dłuższą chwilę, to tropiciel traci ślad w ostatnim miejscu gdzie dana osoba przebywała. - Wyczarowany portal druidyczny na magicznych ścianach, powinien już działać. - Przy kasowaniu poczty, nie powinny wyskakiwać już zera i jedynki. - Poprawione zostało wytwarzanie do pojemnika z materiałem. - Grzybków już nie powinno dać się przetwarzać. - Piach zmniejszył swoją wage, oraz wykopiemy go znacznie więcej z danej kratki jak i przetapiamy. - NPC'e tamowalne nie będą już grabić zwłok na strefie NonPvP. - Biegając na piechote, stamina będzie się szybciej odnawiać. - NPC'a po oddaniu zamówienia, poinformuje nas o możliwości wzięcia receptur. - Czcionka podczas zapisu wróciłą do swoich normalnych rozmiarów. - Ul na pszczoły ma nowy gump obsługi. Dodatkow, jeśli ul jest pusty to ma kolor szary. - Przycisk do wyłączenia wskazówek będzie pojawiać się dopiero po wyświetleniu 10 wskazówek, ale można je wyłączyć wcześniej w .ustawienia. - Kartograf powinien już skupować mapy świata zapisanych przez graczy. - Błąd z brakiem widoczności jednostronnej między wyspą ze skarpą a statkiem na wodzie nie powinien juz występować.
|
|
|
Komentarzy [20] |
| | |
| | |
Patch 4.1
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, gru 3 22:06, przez papke
|
+Poprawa Mistas W tym patchu poprawiliśmy błędy w Mistas oraz wprowadziliśmy parę zmian (głównie kosmetycznych). Z kopalni zostało usuniętych trochę śmieci z ziemi oraz nieco ją powiększyliśmy. Udało się nam ustalić, co było przyczyna nagłych connect lostów obok magazyniera oraz u architekta i wyeliminowaliśmy problem. Jednak takie kratki mogą pojawić się również w innych miejscach - w takim wypadku najlepiej bezpośrednio na IRC zgłosić to komuś z ekipy. Oprócz tego poprawiliśmy oznaczenia budynek / nie-budynek i przy okazji przypominam, że Świątynia jest budynkiem: koń, garbacz, krowa, locha z obory, czy na czym tam się jeszcze poruszacie, nie są mile widziane w budynku i straż bedzie w takim wypadku atakować ;)
+Karczmy Oprócz tego, że zostały już dobrze oznaczone (logoff w budynku karczmy bedzie trwał 30 sekund) to dodaliśmy możliwość szybszego wylogowania się na mouncie, jeśli karczma posiada małą zagrodę. Należy zatrzymać się jak najbliżej tej mini-zagrody, żeby znaleźć się w strefie oznaczonej jako "karczma". Na razie taką możliwość mają karczmy w Mistas.
+Mniejsze poprawki - Do Mistas został przeniesiony portal miejski. - Koryta z wodą można już używać (np myć badaże). - Można już się dostać na drugie piętro w Gildii Rzemieślniczej.
|
|
|
Komentarzy [1] |
| | |
| | |
Patch 4.0
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, lis 27 01:36, przez papke
|
+CentreED oraz nowy MW Gate Jakiś czas temu ekipa WM dostała do dyspozycji narzedzie do edycji świata CentreED. Znacznie ułatwiło to nam pracę a dodatkowo teraz, oprócz edycji samych staticków, mamy możliwość zmieniania mapy. Co to dla gracza oznacza? Z pozoru niewiele, ale w praktyce pozwala nam na tworzenie rzeczy, które wcześniej nie były możliwe (przykładem tutaj jest kopalnia Mistas, która teraz znajduje się bezpośrednio przy mieście, czy brama wschodnia).
Podziękowania tutaj należą się byłemu GMowi Alley oraz Mephisto, który wprowadził w nowym MW Gate 3.19 patchowanie map do pobrania w dziale Download.
+Przebudowa Mistas W ramach przetestowania programu i sprawdzenia, jakie możliwości nam daje, postanowiliśmy na początek przebudować Mistas. Staraliśmy się nadać miastu średniowieczny klimat, dlatego podzieliliśmy je na 2 dzielnice: bogata (arystokratyczna) oraz rzemieślnicza.W związku z tym do miasta przybyło wielu nowych npców, których wcześniej nie było. Oprócz tego w Mistas pojawiło się parę budynków czysto klimatycznych, jak np. Dom publiczny, Odlewnia złota, Siedziba władcy Mistas, Więzienie miejskie wraz z sądem, Teatr miejski, Świątynia, czy liczne Garnizony strażnicze. Na chwilę obecną są one czystą dekoracją, ale w najbliższej przyszłości, kiedy już odbudujemy ekipe EM czy QM, mogą one posłużyć eventom (np. konkurs poetycki w Teatrze czy obrzedy religijne w Świątyni na poczatek i zakończenie jakiegoś Questu).
W Mistas pojawiło się również 5 siedzib nowych Gildii miejskich: Wojowników, Łuczników, Magów, Rzemieślników oraz Zlodziei. Na chwilę obecną do siedziby Wojowników zostanie przeniesiona obecna gildia walcząca, która znajduje się w Mistas. Pozostałe zostaną zapełnione, kiedy wprowadzimy nowy, uproszczony system gildii miejskich - miejmy nadzieję, że prędzej niż później ;)
Wejście do kopalni Mistas jest teraz "bezpośrednie" - czyli takie jak w Minoc. Wcześniej było rozwiązanie z portalem, które nie było zbyt idealne. Kopalnia znajduje się przy wyjściu północnym, tuż obok nowego portu.
Miasto zyskało również nowe wejście - brame wschodnią.
Poniżej zamieszczamy również mapę nowego Mistas wraz z legendą, żeby można było się łatwiej odnaleźć.
+Domki i pokoje do wynajęcia W nowym Mistas można wynająć 4 domki oraz 7 pokoi w karczmach: 3 w dzielnicy arystokratycznej i 4 w rzemieślniczej, w której też znajdziemy Właściciela (na piętrze). Ceny zostały ustalone na podstawie wielkości (wolno stojące domki sa trochę droższe niż pokoje w karczmach) oraz pod uwagę zostało wzięte to, że Mistas, jako miasto w strefie, oferuje duże bezpieczeństwo. Jeśli jednak ceny okażą się być na tyle zaporowe, że nie opłaca się tam mieszkać, to można to zgłosić - zawsze znajdzie się jakiś kompromis. Również, jeśli ceny są śmiesznie niskie, to warto o tym porozmawiać ;)
+Nowy targ Targ został trochę powiększony (przybylo kilka stanowisk) oraz przeniesiony - teraz znajduję sie niejako w centrum miasta, niedaleko budynku Banku. Stanowiska, skrzynie oraz zablokowane przedmioty zostały ręcznie przesunięte.
Błędy Mimo licznych testów i starań z naszej strony mogły się gdzieś przedostać błędy lub niedociągnięcia. Będziemy wdzięczni za zgłoszenia, a te najlepiej kierować bezpośrednio ekipantowi na IRC lub w zbiorczym wątku na forum - patch poprawiający ewentualne błędy powinien wtedy wyjść dość szybko.
|
|
|
Komentarzy [19] |
| | |
| | |
Zmiany - wersja 1.11
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2012, lis 18 13:18, przez yankee
|
+Poprawki w rzemiośle i gainach: W poprzedniej paczce zmian 1.10 wprowadziliśmy system zamówień, a wraz z biegiem czasu dodawaliśmy spore modyfikacje i poprawki. Jednak dla niektórych umiejętności wciąż było to zbyt mało. Dlatego w tej paczce wprowadziliśmy totalną przebudowę systemu zamówień, tak aby nie było już żadnych problemów z ich wbijaniem. Chodzi głównie o sposób naliczania gainu za wykonane zamówienie oraz zostały zmodyfikowan, tak aby były prostsze do wykonania. - System zamówień: Od teraz gain za zamówienia jest naliczany za gain wykonanych przedmiotów (poprzednio był od cen). - Ceny: System skupywania przedmiotów przez npc'e został całkowicie zmieniony. Cena sprzedaży jest teraz obliczana dynamicznie na podstawie trudności wykonania przedmiotu a także ilości materiału. Nie bez znaczenia jest również materiał, z którego zostały wykonane przedmioty. - Ćwiczenie postaci w sposób bierny zostało lekko przyspieszone. - Narzędzia runiczne oraz wzmacniane będą od teraz znacznie korzystniejsze od mistycznych. - Wydłużony został czas na wykonanie zamówien do 2 dni. - Przyspieszony został gain skilli umysłowych. - Teraz powinniśmy częściej wykopywać lepsze rudy. - Dodano możliwość przełączenia pomiędzy zamówieniami wydobywczymi a tymi na produkty - W kowalstwie wytwarzane przedmioty lądują teraz do pojemnika, gdzie leżą wskazane sztaby do kucia - Szansa na wykopanie rudy jest teraz uzależniona od materiału z jakiego jest wykonany kilof. Mianowicie używając kilofa z agapitu będziemy mieć większą szansę na wykopanie agapitu (mistyk = royal). - Zmieniony sposob nanoszenia podpisu na deski. Jest teraz na zasadzie wydobywcy. Przepisywany jest wydobywca z klod. - Od teraz gain na npc'ach jest naliczany natychmniast od pierwszego ataku.
+Pozostałe zmiany: - Szlamy nie będą już pluć na ofiary swoim kwasem, kiedy nie są w zasięgu wzroku. - Chowańce, którym została wydana komenda do zabicia wroga, nadal będą strzec zwłok swojego Pana. - Bandaże nie będą już znikać w niewyjaśnionych okolicznościach ćwicząc na arenie. - Zmodyfikowany został system odswajania zwierzaków. Od teraz nasze pupile będą nas informować częściej, że nie pasuje im istnieć w tak dużej gromadzie, a kiedy już gromada się pomniejszy i nie będzie im to przeszkadzać, poinformują nas swoim zadowoleniem. Poprawione zostało również odswajanie zwierzaków, kiedy nie są w zasięgu wzroku. - Niektóre wierzchowce podczas apokalipsy blokowały się i wciąż szybko głodniały. Ten problem już nie powinien występować. - Po naszej niechybnej śmierci zdarzało się, że nie wyskakiwała żadna tabliczka do poinformowania systemu o mordercy. Zostało to naprawione. - Magiczne szpony zadają już obrażenia fizycznej osłonie mecha npc'ów. - Podczas oceniania czarnej wdowy i mając zbyt małą wiedzę na oswojenie, wyskakiwał komunikat, że jesteśmy w stanie ją oswoić. Teraz wyskoczy poprawna informacja. - Paraliż będzie już przerywać wykonywanie czynności przez rzemieślnika. - Bonus z krwi opancerzonego smoka u wampira. - Poprawiony został komunikat na księdze, gdzie nie ma Czempiona, kiedy odbywa sie walka z innym. - Od teraz wilkołak będzie otrzymywać obrażenia od srebra jak inne klasy z mistyku. - Wilkołak stracił rune ochrony przed srebrem. W przyszłości będzie czymś zastąpiona. - Szał bitewny u paladyna będzie dodawać bonus do każdej umiejętności bojowej. - Została zmniejszona odległość z jakiej można śledzić osobę ukrytą. Zmniejszona jest także szansa na jej odkrycie i jest zależna od różnicy zręczności. Dodatkowo śledzi się miejsce w którym ostatnio osoba się ukryła. Zatem jeśli się skrada, to nie będziemy mogli podążać jej śladami. - Błogosławieństwo natury - od teraz jest mocniejsze dla osób trzecich. - Poprawione zostały parametry wojennego młotu i dużego młotu. - Szansa na odwołanie przywołańców przez npc'e została zmniejszona. - Runo regeneracja u wilkołaka szamana, odnawia od teraz więcej many i dłużej trwa. - Szpony śmierci przy 100% będą ranić już śmiertelną trucizną a od 120% boską trucizną. - Została dodana informacja o udanej prowokacji dla barda. - Diadem działa teraz jak zwykła skórzana czapka. - Dodany został dźwięk przy udanym sparowanym ataku. Każda tarcza posiada swój dźwięk. - Zostały dodane warzywo kabaczek oraz 2 potrawy: surówka i nadzienie z kabaczka. - Otamowane zwierze, które dostało rozkaz "brońcie mnie" nie powinno się już przerzucać na atakujacego, gdy ten zaatakował własciciela w strefie.
Zasłużeni testerzy: - Faza - Akin - Fresh - Yankee
|
|
|
Komentarzy [8] |
| | |
| | |
XXX Mistrzostwa Sosarii
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2012, lis 4 23:26, przez Wadim
|
Chcielibyśmy zaprosić Wszystkich na kolejną odsłonę prestiżowego turnieju, w którym to gracze zawalczą o tytuł Najlepszego. Liczymy na morderczą walkę pomiędzy zawodnikami oraz oczywiście dużą frekwencję!
Wszelkie informacje dotyczące turnieju zawarte są w informatorze oraz zakładce Eventy. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Turniej odbędzie się dnia 4 listopada (niedziela), o godzinie 19:00. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mamy nadzieję, że event obędzie się bez większych problemów oraz każdy z uczestników będzie się dobrze bawił. Zapraszamy !
Aktualny Mistrz Sosarii - Saori Tenalis.
EDIT: Nowy Mistrz Sosarii - Arafin Mel'Vardo. Arafin wygrał turniej dzięki swoim umiejętnościom oraz szczęściu. Indywidualne pojedynki nie wykazały jednoznacznego zwycięzcy dlatego zadecydował rzut boskimi kośćmi.
|
|
|
Komentarzy [24] |
| | |
| | |
Zmiany - wersja 1.10
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, paź 7 18:22, przez Sortris
|
+Rasy i klasy: - Zniesiono WSZYSTKIE ograniczenia rasowo-klasowe. To znaczy, że teraz możliwe będą połączenia Elf Wampir, Elf kowal, czy Krasnolud Wilkołak. - W wieku 22 lat każda postać otrzyma do wyboru dwie umiejętności, które będzie mogła wyćwiczyć do 105%. W efekcie każda postać może mieć 2 umiejętności klasowe i 1 z gildii miejskiej. Klasowe umiejętności można zmienić raz na 60 tygodni w grze (35 dni realnych) i kosztuje 150k gp. Zmiany można dokonać u każdego NPC mówiąc zdanie ze słowami udoskonali i umiejetnosc. - Zmieniony został całkowicie proces tworzenia nowej postaci. Wszystko powinno być teraz przyjemniejsze i łatwiejsze. - Usunięte zostały ograniczenia na wyposażenie (broń i zbroja) ze względu na rasę. - Wprowadzono nowy system ras i klas. Od tej pory dostępnych jest 6 ras i 3 klasy.
Klasy: Wojownik - jednostka walcząca w zwarciu na niewielkie odległości, z reguły mocno opancerzona, bardzo wytrzymała na ciosy. Mag - sprawdza się w walce na krótkie i średnie dystanse, jego czary potrafią wiele namieszać na polu bitwy, świetnie nadaje się do działań ofensywnych jak i defensywnych. Łucznik - doskonała jednostka do walki na duże odległości, cechuje się niską wytrzymałością na ciosy, nadaje się do walki podczas pościgów oraz przy dobijaniu zranionego wroga.
- Rasy przyjmują rolę estetyczną. Gdy postać orderowa stanie się mordercą (co najmniej 15 zabójstw), rasa zmienia się automatycznie. Dotyczy to również klas Wampir oraz Nekromanta, gdzie rasa dostaje prefix "Nieumarły". Wilkołak dostaje prefix "Zmiennokształtny".
|
Człowiek | Taurog | Normalny wzrost brody i włosów. Normalny udźwig. | Łucznik, Mag, WojownikIstari | Talsegri | Przyspieszony wzrost brody i włosów. | MagKrasnolud | Duergar | Normalny wzrost włosów, przyspieszony wzrost brody. | Łucznik, WojownikElf | Drow | Normalny wzrost włosów, brak brody. | Łucznik, Mag, WojownikNiziołek | Zegrik | Normalny wzrost brody i włosów. | Łucznik, Mag, WojownikGnom | Molgrok | Normalny wzrost włosów, brak brody. | Łucznik, Mag, Wojownik | | | | | |
Klasy przejmują dotychczasową rolę ras i to one narzucają następujące plusy i minusy:
|
Mag
| - Szybszy przyrost inteligencji. - Większy bonus do many względem mądrości (normalnie 1 na 20%, mag ma 1 na 10%). - Szybsza regeneracja many.
| - Wolniejszy przyrost zręczności. - Wolniejszy przyrost siły.
| Wojownik
| - Szybszy przyrost siły. - Większy bonus do życia względem anatomii (normalnie 1 na 20%, wojownik ma 1 na 10%). - Szybsza regeneracja staminy. - Lekko większy udźwig (ciężar, zanim zaczną chrupać kości).
| - Wolniejszy przyrost zręczności. - Wolniejszy przyrost inteligencji.
| Łucznik
| - Szybszy przyrost zręczności. - Większy bonus do życia względem anatomii (normalnie 1 na 20%, łucznik ma 1 na 10%). - Szybsza regeneracja staminy.
| - Wolniejszy przyrost siły. - Wolniejszy przyrost inteligencji.
|
Więcej informacji na ten temat można przeczytać w dziale Klasy oraz Rasy.
+Ćwiczenie umiejętności: Wprowadzając zmiany w ćwiczeniach umiejętności, chcieliśmy sprawić, aby gracze rzeczywiście grali w Ultimę. Zasmuca nas fakt, że zdecydowana większość czasu "życia" postaci to gra bierna. Wszelkie zmiany w treningu umiejętności dążyć będą do całkowitego zlikwidowania tzw. "koxu biernego" umiejętności. - Umiejętności umysłowe, takie jak: Mądrość, Wiedza o broni, Wiedza o zwierzętach, Rozmowa z duchami, Gorliwość, Anatomia i inne, rosnąć będą wraz z główną umiejętnością. - Przyrost powyższych umiejętności zmniejszony został o połowę z normalnego użycia i zwiększony o 50% podczas ćwiczenia głównej umiejętności. - Przyrost umiejętności Magia obowiązywał będzie na zasadach anty-sparingowych. - Czary defensywne również będą powodować przyrost umiejętności, ale tylko wtedy, gdy da się nałożyć modyfikator wynikający z danego czaru (np. za czar Protection gracz otrzyma gain'a tylko, gdy uda się zmienić modyfikator pancerza). - Przyrost umiejętności Ukrywanie możliwy będzie, gdy postać ukryje się przed niebiernym wrogiem - czyli nieoswojonym i nieprzywołanym. Czynny trening został przyspieszony 3-krotnie, bierne ćwiczenie Ukrywania zostało spowolnione o 75%. - Każda podklasa będzie mogła ćwiczyć swoją umiejętność aktywnie przy pomocy dwóch dedykowanych mikstur/run/modlitw/czarów. Podczas korzystania z innych swoich czarów itp. umiejętność również będzie rosła, lecz wolniej. - Przyrost umiejętności Barbarzyństwo będzie podczas walki z NPC przy pomocy eliksiru Powstrzymanie (25% - 50%) oraz Szał Bitewny (50% - 100%). Usunięto ograniczenie do 60% umiejętności oraz statystyk. - Przyrost umiejętności Paladynizm będzie możliwy podczas walki z demonami i nieumarłymi, korzystając z modlitwy Gniew (25% - 50%) i Czempion (50% - 100%). - Przyrost umiejętności Fanatyzm będzie możliwy podczas walki z NPC o naturze dobrej, korzystając z modlitwy Porażenie (25% - 50%) i Obława (50% - 100%). - Przyrost umiejętności Kensai będzie możliwy podczas walki z NPC, korzystając z eliksiru Szaleńcza Obrona (25% - 50%) i Intuicja (50% - 100%). - Przyrost umiejętności Wampiryzm u wojownika będzie możliwy podczas walki z NPC przy pomocy runa Wyssanie Życia (25% - 50%) i Lodowe Ostrze (50% - 100%). - Zmieniono kręgi czarów Wampira maga, od teraz przyrost umiejętności wygląda następująco: Ogłuszenie (krąg 3), Wyssanie krwi (krąg 4, gain za każde wyssanie krwi), Straszliwy ból (krąg 5), Lodowy pocisk (krąg 6), Lodowa obława (krąg 7, gain za pierwsze 3 cele), Straszliwy kształt (3 gainy za 3 cele), Burza (6 gainów za 6 celów), Klątwa/Błogosławieństwo (krąg 6). - Przyrost umiejętności Likantropia u wojownika będzie możliwy korzystając z runa Piekielny Skowyt (25% - 50%) oraz walcząc przy pomocy runa Berserker (50% - 100%). - Przyrost umiejętności Likantropia u maga będzie możliwy korzystając z runa Piekielny Skowyt (25% - 50%), Oślepienie (50% - 60%), Wilczy Płomień (70% - 90%), Kwaśny Deszcz (90% - 100%). - Zmieniono kręgi czarów Druida, od teraz przyrost umiejętności wygląda następująco: Rój pszczół jest czarem 3. kręgu i przyrost następuje za wyczarowanie w NPC, Strach - krąg 4 (za odstraszenie NPC), Wsparcie Drzewa (gdy gracz otrzymuje obrażenia), Fala pływowa (uderzając w NPC), Kamienny deszcz (uderzając w NPC), Śnieżna burza (uderzając w NPC). - Zmieniono kręgi czarów Nekromanty, od teraz przyrost umiejętności wygląda następująco: Ciemność (uderzając w NPC), Oczarowanie (1 gain za 1 oczarowanego NPC), Kościana zbroja (za otrzymanie obrażeń, będąc pod wpływem czaru), Tchnienie Upiora (uderzając w NPC), Dotyk upiora (uderzając w NPC), Podatność na magię (gain, gdy uda się wrzucić klątwę w NPC), Cios wyverna (uderzając w NPC), plaga (uderzając w NPC). - Przyrost umiejętności podczas ćwiczeń czynnych został przyspieszony 2,5-krotnie (przyrost statystyk bez zmian). - Przyrost umiejętności i statystyk podczas ćwiczeń biernych został drastycznie zmniejszony.
+Rzemiosła: Gainy: - Wyrównano i zmniejszono szybkość przyrostu umiejętności rzemieślniczych i statystyk o 50% przy normalnym wytwarzaniu. - Przyrost umiejętności rzemieślniczych i statystyk za zadania rzemieślnicze(zamówienia) jest 10-krotnie większy. - Dodany dodatkowy przyrost umiejętności i statystyk za zadania rzemieślnicze(zamówienia) w gildiach miejskich. Wielkość przyrostu zależna od poziomu w gildii oraz liczby etapów w zadaniu. - Zadania rzemieślnicze są spersonalizowane, czyli można oddać tylko to, co sami wykonamy, można oddać zamówienie tylko takie, które zostało nam powierzone. - Dodano przyrost umiejętności Wiedza o broni za wykonanie zadania rzemieślniczego dla Kowalstwa. - Przedmioty wykonywane przez druciarza można wytwarzać z innej rudy niż żelazo.
Zadania rzemieślnicze: - Zamówienia dla rzemieślników będą przyspieszać trening umiejętności. Zadania można otrzymać od konkretnego NPC. Podzielone zostały na 4 grupy trudności. Im więcej mamy umiejętności, tym trudniejsze zadania musimy wykonywać (za łatwiejsze nie dostaniemy przyrostu umiejętności). - Gracz może wziąć maksymalnie 2 zadania na 15 minut(i nie częściej niż co 2 minuty) od jednego NPC.
Tworzenie wyjątków: - Do wytwarzania wyjątkowej jakości przedmiotów wymagane jest posiadanie specjalnego przedmiotu, który można zakupić u NPC zajmującego się danym rzemiosłem. Jedna sztuka tego przedmiotu pobierana jest po wytworzeniu jednego przedmiotu wyjątkowej jakości. Przedmiot ten jest dostępny w 4 postaciach, w zależności od poziomu trudności wykonania przedmiotu, a jego cena waha się od 500gp do 2k gp.
Wytwarzanie materiałów i przedmiotów: - Ujednolicono system przerabiania materiałów (desek, rudy, skór, bel, strzał). - Dodano możliwość automatyzacji procesu przerabiania materiałów i wytwarzania przedmiotów (w odpowiednim okienku), maksymalnie dla 50 iteracji. - Wytwarzanie przedmiotów pobierać będzie materiał z dowolnej grupy danego materiału. Tzn. jeśli mamy kilka "kupek" danego materiału, zostaną wykorzystane wszystkie po kolei. - Ujednolicono kolejność pokazywania się okienek w rzemiosłach. Wybór materiału następuje zawsze po wyborze przedmiotu, który chcemy wykonać. - Dodane narzędzia dla Druciarza do naprawy przedmiotów. - Dla umiejętności Tworzenie łuków zostało dodane nowe narzędzie. - Dla umiejętności Kartografia zostało dodane pióro. - Zablokowano wytwarzanie przez Stolarza przedmiotów z kłód. Z kłód można wytworzyć tylko deski. Dopiero z desek można tworzyć właściwe przedmioty. - Usunięte zostały zbędne przedmioty o podobnych grafikach (patelnia, zwinięta mapa, czysta mapa). Przedmioty te nie znikną z serwera, ale otrzymają przedrostek "bezuzyteczna", co oznacza, że prawidłowy odpowiednik zostanie utworzony po kliknięciu na bezużyteczny przedmiot. - Dodano stopniowe pochłanianie materiałów podczas wytwarzania przedmiotu. Jeśli np. przerwiemy wytwarzanie przedmiotu w połowie, stracimy część zużytych już materiałów. - Dodano zabezpieczenie przy zerwaniu połączenia. Teraz skrypt będzie czekał 30 sekund na ponowne zalogowanie gracza. - Dodano wyświetlanie informacji na temat ilości i rodzaju wymaganych materiałów, gdy któregoś brakuje. - Dodano przycisk "To co ostatnio" dla okienka przy umiejętności Gotowanie - Odświeżono okienka takich umiejętności jak: Inskrypcja, Kartografia, Umagicznianie i inne. - Zwiększono liczbę wytwarzania pustych butelek, flaszek i flakoników przez Alchemika-szklarza w zależności od umiejętności Alchemia. - Możliwość wykonywania przedmiotów z mistyku przy pomocy umiejętności Kowalstwo i Tworzenie łuków od 105% umiejętności, lecz nie bazowej. - Usunięty ze stolarstwa wymóg posiadania innej umiejętności do wytwarzania niektórych przedmiotów. - Dodano informację w tooltipie surowca o osobie, która go wydobyła. Surowce wydobyte przez różne osoby nie będą się stackować.
Receptury: - Aby móc wytwarzać wszystkie najlepsze przedmioty i większość pozostałych, należy zakupić receptury u odpowiedniego NPC. Cena receptury zależna od trudności wykonania przedmiotu. Po wykonaniu zadania rzemieślniczego na dany przedmiot należy oddać danemu NPC bilet na wykonane zamówienie, aby nauczyć się receptury. - Dodana została komenda mówiona ze słowami kluczowymi, których należy użyć w jednym zdaniu: pokaz i receptur. Dzięki temu można obejrzeć wszystkie receptury u NPC z jego rzemiosła. - Dostępne przedmioty do wytwarzania wyświetlane są w okienku rzemiosła. - Dodawanie i usuwanie receptur możliwe jest po naciśnięciu kryształu w okienku Info przy nazwie umiejętności rzemieślniczej.
Zielarstwo: - Zwiększona ilość ziół, jaką można zebrać z jednego krzaka. - Zwiększanie ilości ziół jednorazowo zerwanych z krzaka w zależności od umiejętności Zielarstwo. Do tej pory ilość była losowa. - Sadzonki można zbierać tylko z krzaków naturalnie rosnących. - Zmniejszono szansę na zerwanie sadzonki. - Przyspieszono czas odnawiania się ziół na krzaku z 1 godziny do 20 minut. - Przyspieszono zrywanie ziół z krzaków.
Zmiany w umiejętnościach: - Umiejętność Malarstwo została dołączona do umiejętności Kartografia. - Czas wykonywania portretów na 2.5 minuty. - Umiejętność Tkactwo została dołączona do umiejętności Krawiectwo. - Gdy postać była kiedyś arcymistrzem w danej umiejętności i zapomni daną umiejętność, przy ponownym uczeniu się jej, efektywność ćwiczeń wzrośnie o 15%.
+Złodziej: - Gracz, który krzyczy zdanie ze słowami zlodziej oraz straz wzbudza reakcję strażnika, który zaczyna szukać złodzieja ukrytego. To, czy go znajdzie, zależy od umiejętności zakradania złodzieja. - Wydłużono czas możliwości złapania złodzieja do 3 minut. - Złodziejskie rękawiczki wyglądają już jak zwykłe, pospolite rękawiczki.
+Wilkołak: Szpony śmierci - Nie można ich już przenosić. - Są tymczasowe, nie zapisują się przy zapisie stanu świata. - Znikają po śmierci gracza, zaklęcie się kończy.
Berserker - Delikatnie zwiększone fizyczne obrażenia.
Nadawanie imienia - Poprawiono odświeżanie wilczego imienia przy pierwszej przemianie.
Modyfikatory - Poprawiono nakładanie modyfikatorów na siłę/zręczność/inteligencję/widzenie w nocy. Nakłada automatycznie, gdy brak. (dotyczy również Wampira)
+Druid: Chwytający korzeń - Korzenie wyświetlają emotikony. - Korzenie paraliżują na maksymalnie 5 sekund. - Korzenie spowalniają po paraliżu na 2-3 sekundy.
Śnieżna burza - Spowalniania wroga. - Spowalniania czarowanie. - Obniża obrażenia fizyczne. - Obniża zasięg czarów wroga.
Wsparcie Drzew - Chroni przed obrażeniami - Działa w lesie (w pobliżu drzew) - Na początku odnawia manę
+Władca portali: - Dodana blokada 10 sekund na wejście w portal władcy portali, gdy postać została zaatakowana(otrzymała obrażenia) lub zaatakowała (zadała obrażenia). - Dodana nazwa miasta na runie powrotu.
+Śledzenie: - Okienko do śledzenia stało się bardziej ergonomiczne. - Dodana szansa na odkrycie osoby ukrytej przy pomocy śledzenia (15%). Gdy osoba ukryta jest arcymistrzem zakradania, szansa ta spada do 5%. - Można już śledzić na dowolnej wysokości. - Dodano sortowanie alfabetyczne znalezionych istot. - Dodano kolory w ekranie śledzenia: NPC o naturze złej - kolor czerwony, NPC o naturze dobrej - kolor zielony, gracze - kolor niebieski. - Dodano możliwość zatrzymania śledzenia przy pomocy komendy .sledz # - Dodano strzałki zamiast wiadomości o kierunku śledzenia.
+Bard - granie z arkusza: - Poprawione odgrywanie dwóch tych samych dźwięków, będących obok siebie. - Dodano przycisk "Dodaj przerwę" na arkuszu, który doda pusty dźwięk.
+Krwawienie: - Zwiększona szansa na pojawienie się plamy krwi podczas zadawania ciosu. - Żywiołaki i nieumarłe już nie będą krwawić (wyjątkiem jest żywiołak kwasu). - Zatruty gracz będzie krwawił w odpowiednio zielonym kolorze. - Smok będzie krwawił zielono-niebieską krwią.
+Hazardzista: - W asortymencie hazardzisty pozostawiono tylko bronie, biżuterię i ubrania wierzchnie. - Zwiększony poziom mocy przedmiotów magicznych hazardzisty. - Delikatnie zwiększona cena.
+Pozostałe zmiany: - Dodane podświetlanie elementu domu, którzy uniemożliwia rozłożenie dywanu. - Strażnik zaatakuje gracza pomimo jego obecności w gildii miejskiej na wysokim poziomie, jeśli ten zaatakował innego gracza. - Poprawiono widoczność napisu "Zapisywanie stanu świata.". - Nieumarłe NPC nie powinny uciekać, gdy są ciężko ranne. - Można wjeżdżać na wierzchowcu do domu wynajmowanego w mieście. - Czarowanie z magicznych zwojów kosztuje mniej many. - Naramienniki nocy nie zabierają już zręczności. - Zmniejszono szybkość przyrostu umiejętności oswojonych NPC w strefie non-pvp o 50%. - Wyrównane wymagania liczby sztab do wykucia podobnych broni, ale różnych typów. - Dodano poświatę wokół magicznego portalu stawianego przez czarodzieja. - Dodano blokadę na wejście w magiczny portal stawiany przez czarodzieja, gdy ten nie został do końca utworzony. - Zablokowano możliwość stawiania magicznych ścian w strefie non-pvp. - Dodano grupowanie umiejętności. - Zmieniono sposób naliczania obrażeń zadawanych przez NPC w zależności od wartości pancerza gracza. Teraz nawet doskonale opancerzony wojownik będzie otrzymywał bolesne ciosy. - Do okienka komendy .licz dodano przycisk "Odśwież". - Zmieniono statystyki Ognistego Mustanga oraz Ognistego Feniksa. - Dodano Tasak do Walki Toporami. - BM'owi nie powinno już przerywać medytacji po otrzymaniu niewielkich obrażeń z broni, które zostały dodane do asortymentu BM'a. - Zwiększono przyrost zręczności dzięki Walce Szpadami kosztem przyrostu siły. - Usunięto miksturę przyspieszenia z asortymentu vendorów. - Dodano komunikat "Oproznij plecak zwierzecia przed wskrzeszeniem." podczas próby wskrzeszenia stworzenia, które ma niepusty plecak. - NPC po respawnie powinny atakować teraz z opóźnieniem 10 sekund. - Poprawione pobieranie czeku od kupca na targowisku. - Usunięto całkowicie nieużywane rodzaje rud/sztab oraz wyrównane zostały różnice pomiędzy pozostałymi rodzajami (np. zmniejszona przepaść między żelazem a srebrem). - Zablokowano rozkładanie nieswojego golema. - Poprawione nauczanie gorliwości przez paladyna/mrocznego rycerza, gdy mamy więcej niż 15%. - Właściciel/co-właściciel może już niszczyć przedmioty rozłożone w jego domu przez innego gracza. - Poprawiona grafika zbroi dekoracyjnej.
Anty-sparing: Nie otrzymuje się wzrostu umiejętności ani statystyk za walkę z innym graczem lub oswojonym/przywołanym stworzeniem. Ponadto wzrost umiejętności jest ograniczony do obrażeń, jakie NPC uzyskuje. Wzięty został tutaj pod uwagę fakt, że niektóre stworzenia potrafią się leczyć - wtedy możliwość ćwiczenia wydłuża się. Podsumowując - za czynną grę oraz normalne zabijanie stworzeń gracz uzyska maksimum umiejętności, ale gdy zaczyna przesadzać i bić ponad normę jedno stworzenie, to w końcu umiejętność przestaje rosnąć.
+Zasłużeni testerzy: - Incognito - Pepe - Faza - Yankee
+News opracował: - Sortris
|
|
|
Komentarzy [55] |
| | |
| | |
Nowe znaczenie funkcji TestMaster
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2012, paź 1 20:49, przez Mephisto
|
Chciałbym poinformować o nowej funkcji, jaką może pełnić osoba nie będąca w ekipie, ale pełniąca bardziej rolę doradczą. Mianowicie powstała funkcja TestMastera - czyli sprawdzonego testera. Co daje rola TestMastera? Daje wgląd w propozycje dotyczące systemu gry oraz możliwość oddawania głosu na nie. Jest to swego rodzaju rola doradcza. TestMaster może mieć wpływ na wchodzące i testowane zmiany. Jak otrzymać miano TestMastera? Należy zostać testerem nowych zmian na MW i wykazać się. Poprzednia funkcja TestMastera przechodzi na wyższy poziom - czyli ChiefTestMaster, pełnioną przez Incognito. Osoby chętne do testowania nowych zmian oraz chętne do czynnego uczestniczenia po wykazaniu się w rozwoju MW proszę wysyłać podań na admins@mw-shard.pl.
|
|
|
Komentarzy [0] |
| | |
| | |
XXIX Mistrzostwa Sosarii
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2012, sie 29 15:16, przez lary
|
Chcielibyśmy zaprosić Wszystkich na kolejną odsłonę prestiżowego turnieju, w którym to gracze zawalczą o tytuł Najlepszego. Liczymy na morderczą walkę pomiędzy zawodnikami oraz oczywiście dużą frekwencję!
Wszelkie informacje dotyczące turnieju zawarte są w informatorze oraz zakładce Eventy. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Turniej odbędzie się dnia 2 września (niedziela), o godzinie 19:00. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mamy nadzieję, że event obędzie się bez większych problemów oraz każdy z uczestników będzie się dobrze bawił. Zapraszamy !
PS. Mistrzostwa zastąpią w tym tygodniu Boskie Igrzyska.
Aktualny Mistrz Sosarii - Cerrath.
EDIT: Nowy Mistrz Sosarii - Saori Tenalis.
|
|
|
Komentarzy [9] |
| | |
| |
| | | |