| Ogólne:
|
Wpisywane | komendy, które się wpisuje w oknie gry.Mówione - Ogólne | komendy, które trzeba wypowiedzieć by wywołać akcje. Są one niezależne od miejsca pobytu.Mówione - Vendorzy | komendy, które trzeba powiedzieć by wywołać akcje, oczywiście zalecane jest mówienie pełnymi zdaniami. Najlepiej ustawić sobie pod makro zdanie np. "Chce cos kupic"Mówione - Zwierzęta | komendy, na które reagują oswojone zwierzęta, ale tylko jeśli zostaną wypowiedziane przez właściciela.Mówione - Kupiec | komendy, na które reaguje wynajęty kupiec.Mówione - Łódź | komendy, na które reaguje sternik na łodzi, ale tylko jeśli zostaną wypowiedziane przez kapitana.Mówione - Domy | komendy, którymi można wykonać określone czynności na terenie własnego domu.Wpisywane - Drużyna | komendy do zarządzania drużyną.Mówione - Targowisko | komendy do obsługi targowiska. | | | | | | | | |
|
"dryfuj" "wynurz kotwice"
Wynurza kotwice.
| "zanurz kotwice"
zanurza kotwice.
| "naprzod"
kierunek naprzód (połnoc).
| "cala naprzod"
kierunek naprzód (połnoc), pełna szybkość.
| "wstecz"
kierunek wstecz (południe).
| "cala wstecz"
kierunek wstecz (południe), pełna szybkość.
| "ster lewo na burte"
kierunek lewo (zachód). Możliwość powiązania z "cala naporzod" (NW), "naprzod" (NW), "wstecz" (SW), "cala wstecz" (SW). np. "wstecz i ster lewo na burte!"
| "ster prawo na burte"
kierunek prawo (wschód). Możliwość powiązania z "cala naporzod" (NE), "naprzod" (NE), "wstecz" (SE), "cala wstecz" (SE). np. "cala naprzod i ster prawo na burte!"
| "skrec w lewo"
obraca łódz w lewym kierunku.
| "skrec w prawo"
obraca łódz w prawym kierunku.
| "stop"
zatrzymuje łódz.
| "obroc"
obraca łódz o 180 stopni.
| "powoli"
płynie powoli.
| "do portu"
zwija łódz.
| "status"
sternik mówi jaki jest stan łódzi.
| "zmien zamki"
sternik zmienia zamki w łodzi. Potrzebny jest czysty klucz.
| "mam mape"
Mając mapę nakreśloną przez kartografa, sternik zaprowadzi nas w wybrane miejsce na niej. Do wyboru jest mapa lokalna, mapa regionu, mapa świata. Należy wyznaczyć trasę poprzez pinezki, a następnie wypowiedzieć słowa do sternika "mam mape"
| "ustaw armaty"
postać kieruje się na jedna z burt, z której ma zamiar atakować.Można je postawić gdy statek stoi w miejscu (sternik ustawia armaty w kierunku w jakim patrzy postać)
| "schowaj armaty"
chowa armaty z pokładu
| "ognia"
w ładowni statku muszą znajdować się kule armatnie do kupienia u szkutnika, po jednej na każdą armatę. Czas stygnięcia armat uzależniony jest od ich ilości na statku. I tak w przypadku małej łodzi będzie to ok. 6 sekund, a w przypadku ogromnej smoczej łodzi ok. 20 sekund.
| "abordaz"
możliwy tylko gdy wroga łódź jest zniszczona (sternik wrogiej łodzi nas o tym poinformuje), należy ustawić swój statek tak by zrównał się burtą z wrogą łodzią, trzeba też mieć line abordażową w ładowni statku,
| "postaw sciane"
mając w ładowni ścianę przeciwarmatnią do kupienia u szkutnika, można postawić ścianę, która ochroni statek przed atakiem salwą wrogich armat po czym znika wraz ze wzrostem uszkodzeń, trafienie w ścianę nie spowolni łodzi na 20s tak jak jest to gdy nie ma postawionej ściany. Stawianie jej jest uzależnione od rozmiarów łodzi i tak w przypadku małej łodzi będzie to ok. 50 sekund, a w przypadku największej łodzi ok. 2 minut.
| "zwin sciane"
w przypadku gdy ustawiliśmy ścianę, a nie była ona potrzebna można ją zwinąć, obiekt ściany pojawi się w plecaku postaci, a jeśli z jakiejś przyczyny będzie to nie możliwe pojawi się w ładowni statku.
| "napraw"
sternik naprawi zniszczoną łódź, trwa to 2min, potrzebne do tego kłody
| "chowaj flage"
zwijamy flagę informującą o statusie naszej łodzi, pojawi się ona ponownie gdy łodzi spadnie wytrzymałość.
| "cel"
umożliwia strzelanie ze wszystkich armat jednocześnie w jeden punkt.
| "wybierz ogniste/zelazne kule"
wybiera jakimi kulami ma zostać oddany strzał.
| "chce kupic kule"
mówiąc to do sternika można kupić u niego kule armatnie, później mamy do wyboru ogniste/zelazne. Trzeba powiedzieć sternikowi które chcemy zakupić, aby dokonać zakupu musimy posiadać złoto na koncie bankowym. Cena kul u sternika jest wyższa niż u szkutnika.
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:00 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez TheGrzybex dnia 2020, cze 24 16:36 (4 lata, 5 miesięcy temu) | |
| |