| Ogólne:
Jak każda walka, tak również bitwy morskie są pewnym wyzwaniem. Liczy się zdolność i zręczność w wydawaniu rozkazów sternikowi. Walkę zaczynamy od wystawienia armat na pokład. Nie można prowadzić ostrzału z pływającej łodzi bądź statku, ale można gdy dryfujemy. Do walki potrzebne nam będą kule armatnie, które możemy zakupić u szkutnika. Jeśli nie mamy zamiaru walczyć, a chcemy się ochronić przed piratami możemy zastosować ścianę ochronną. Jej odporność maleje wraz ze wzrostem uszkodzeń. Niezależnie od tego czy walczymy czy się bronimy, wszystkie przedmioty potrzebne nam do tego muszą być umieszczone w schowku naszego statku. Jeśli statek jest uszkodzony i nie można się nim już poruszać musimy go naprawić, aby było to możliwe potrzebujemy do tego kłody drewna.
Wytrzymałość łodzi jak i ilość armat na pokładzie zależy od jej wielkości. Atak można prowadzić w kierunku innego statku jak i również w kierunku lądu. Kule armatnie ranią załogę ostrzeliwanego statku i tych którzy są na lądzie. Zniszczenie łodzi niszczy również zamki naszego statku, więc plank i schowek są otwarte i gotowe do plądrowania. Połączenie desek (plank) trwa 2 min. po czym łodzię się rozłączają, mimo to można wejść na inny statek ręcznie otwierając deski nawet po naprawieniu łodzi. By łódź po naprawieniu była nie dostępna dla wroga trzeba ręcznie zamknąć plank i schowek. Wrogi statek można również taranować, jednak dopóki ma on więcej niż 50% wytrzymałości zadamy mu niewielkie obrażenia, poniżej 50% zadajemy dwukrotnie większe obrażenia. Należy również pamiętać, że podczas taranowania uszkodzeniu ulega także nasza łódź. Jeśli podczas stawiania ściany oberwiemy z armaty, sternik zwinie to co ustawił i zwróci nam stawiany przedmiot. Statek i gracze na nim otrzymają pełne obrażenia. Z naprawianiem jest podobnie, przerwanie naprawy również zwraca przedmiot w tym przypadku kłodę, dodatkowo sternik jest oszołomiony przez co nie będzie przyjmował poleceń przez 20 sekund. Ustawianie statusu kryminalisty lub mordercy działa tak jak w przypadku walki pvp.
Flaga informuje o poziomie uszkodzeń statku. Jeśli wytrzymałość statku spadnie zmieni się też kolor flagi. Kolor: - ciemno niebieski - oznacza, że łódź całkowicie naprawiona, brak zniszczeń - niebieski - 20% zniszczeń - zielony - 40% zniszczeń - żółty - 60% zniszczeń - pomaranczowy - 80% zniszczeń - ciemno czerwony - 100% , całkowicie zniszczona. Flagi nie można użyć ani zwinąć służy jedynie za informator.
| | Dostępne komendy:
ustaw armaty - postać kieruje się na jedna z burt, z której ma zamiar atakować.Można je postawić gdy statek stoi w miejscu (sternik ustawia armaty w kierunku w jakim patrzy postać) schowaj armaty - chowa armaty z pokładu, ognia - w ładowni statku muszą znajdować się kule armatnie do kupienia u szkutnika, po jednej na każdą armatę. Czas stygnięcia armat uzależniony jest od ich ilości na statku. I tak w przypadku małej łodzi będzie to ok. 6 sekund, a w przypadku ogromnej smoczej łodzi ok. 20 sekund. abordaz - możliwy tylko gdy wroga łódź jest zniszczona (sternik wrogiej łodzi nas o tym poinformuje), należy ustawić swój statek tak by zrównał się burtą z wrogą łodzią, trzeba też mieć line abordażową w ładowni statku, postaw sciane - mając w ładowni ścianę przeciwarmatnią do kupienia u szkutnika, można postawić ścianę, która ochroni statek przed atakiem salwą wrogich armat po czym znika wraz ze wzrostem uszkodzeń, trafienie w ścianę nie spowolni łodzi na 20s tak jak jest to gdy nie ma postawionej ściany. Stawianie jej jest uzależnione od rozmiarów łodzi i tak w przypadku małej łodzi będzie to ok. 50 sekund, a w przypadku największej łodzi ok. 2 minut. zwin sciane - w przypadku gdy ustawiliśmy ścianę, a nie była ona potrzebna można ją zwinąć, obiekt ściany pojawi się w plecaku postaci, a jeśli z jakiejś przyczyny będzie to nie możliwe pojawi się w ładowni statku. napraw- sternik naprawi zniszczoną łódź, trwa to 2min, potrzebne do tego kłody schowaj flage- zwijamy flagę informującą o statusie naszej łodzi, pojawi się ona ponownie gdy łodzi spadnie wytrzymałość.
| | Możliwości i ograniczenia:
- armaty ranią graczy i npc otamowane lub nie, na lądzie i na wodzie, bezpośrednie trafienie 100% obrażeń, 2 kratki od celu 50% obrażeń pod warunkiem, że armaty w coś trafiły - atakujący dostaje status kryminalisty oraz można go zaznaczyć/zgłosić gdy kogoś zabija za pomocą armaty. - można strzelać na ląd ze statku - złożenie uszkodzonego statku do kwitu nie naprawi go. Po ponownym rozłożeniu będzie on tak samo zniszczony jak przed złożeniem. - podczas pływania szybko (cała naprzod) nie można strzelać - gdy armaty są wystawione na pokładzie, nie da się po nim chodzić - gdy armaty lub ściana są wystawione nie można czarować z pokładu innego statku w nasz statek, ale można czarować z lądu w nasz statek - trafiony statek nie może płynąć szybko przez 20s - gracze otrzymują stałe obrażenia od armat, czyli nie ważne ile wróg ma armat, gracze i otamowane npc dostaną obrażenia od jednej armaty. Ilość armat liczy się tylko do zadawania większych obrażeń wrogim statkom i stworzeniom na wodzie.
| Powiązania:
- Łodzie
| | Galeria: | | | Przedmioty:
|
Lina abordażowa
|
|
Służy do abordażu zniszczonego statku.
|
| |
|
|
Ściana przeciw armatnia
|
|
Wystawiana na statku, służy do ochrony przeciw wrogim statkom.
|
| | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2016, cze 8 14:09 (8 lat, 7 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez Fris dnia 2016, cze 18 00:05 (8 lat, 6 miesięcy temu) | | | | | |
| |