|
|
Elenil | 2012, sie 12 00:54 | 2012, sie 12 01:15
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, sie 19
Szczecin | |
Chciałbym napisać na wstępie, że ogromnie się cieszę z ponownego zaangażowania Mephista w rozwój serwera. Dobrze wiedzieć, że HeadChief jest tam z nami i chce popchnąć shard w dobrym kierunku. A teraz do rzeczy. Wszystkie pomysły mi się bardzo podobają, imo wprowadzenie ról i większego nacisku na grę drużynową to ogromny krok w dobrym kierunku. Mam jednak kilka swoich uwag i pomysłów. Bardzo proszę, spróbujcie przeczytać i ocenić.
1. Role Po wprowadzeniu tej zmiany powinno się odblokować tą książeczkę ze specjalnymi ciosami, da to graczom jeszcze większą ingerencję w mechanikę gry i pozwoli na większą różnorodność. Także nieużywane wcześniej bronie staną się cenne ze względu na swoje specjalne ataki, jak bleed czy stun. Nie można pominąć zwykłego woja. Tak jak napisał monti on też powinien dostać jakieś "taunty" czy bonusy do ar, tak jak paladyn i mroczniak, inaczej zbyt wielu będzie dpsów. Napisałeś Mephisto, że kosztem tankowania taka postać miałaby karę do obrażeń. Trzeba w takim razie pomyśleć nad jakąś komendą do przełączania między tankowaniem a zwykłym graniem solo, inaczej będzie to dla wojaków niemożliwe przez znikomy dmg.
2. Miasta centralne Tutaj nie mam za wiele do dodania, poza faktem, że redzi też powinni dostać swoje główne miasto w strefie PvP, bo, z tego co się orientuję, Papua i Delucia to raczej zadupiaste miasteczka. Poza tym jeśli silnie rozbuduje się na mapie jedno miasto, to może warto byłoby przemyśleć wyludnienie paru innych, rzadko uczęszczanych i zainstalowanie tam mobów/lochów? To już zupełnie luźna propka.
3. Instancje Ten pomysł razem z pierwszym tworzą całość, na myśl o której raduje się moje serce. Daje to dużo fajnych możliwości i urozmaicenia do spowszedniałej już gry. Należy jednak pamiętać o młodych graczach, dla których też trzebaby zmontować jakieś odpowiednio skalowane instancje. Na przykład cmentarz koło Brit, na którego końcu bossem byłby urzędujący tam lisz. Albo jakąś "wybitnie trudną" instancję, w której grupka młodych graczy musiałaby się uporać z rozszalałymi bykami w zagrodzie, bądź szkodnikami na polach w stylu wielkich ropuch. ;] Sądzę jednak, że bossów trzebaby jakoś wyróżnić. Czy to innym kolorem, grafiką, unikatowym kolorem paska hp lub nawet własnym imieniem, jak u mistrzów, tylko z dopiskiem nazwy potwora, np. "XXX - Lich". Loot z tego potworka już podobno obmyślony, ale ja też wpadłem na kilka fajnych, jak mi się wydaje, pomysłów. I to prowadzi do punktu...
4. Artefakty i przedmioty Variat słusznie zauważył, że mało jest użytecznych artefaktów, oraz są rzeczy w kodzie gry, których nie ma na naszym shardzie. Wpadł mi do głowy pomysł, żeby przerobić system artów na legendarne i unikatowe. Legendarne to te, co dotychczas, tylko odpowiednio zbalansowane i zmodyfikowane, jak napisał Variat. Ja niestety się na nich nie znam, więc się nie wypowiadam. Mogłyby jednak być także podzielone ze względu na siłę i lecieć ze wszystkich mistrzów, ale z Mrocznego Ojca te najpotężniejsze. Unikaty natomiast byłyby to itemy o swoich indywidualnych nazwach tak jak arty, jednak o wiele od nich słabsze i lecące z bossów lochów, również posortowane według ich siły, od dających niewielkie perki słabo wpływające na pvm/pvp jak na przykład Kołczan Nieskończoności, dający łucznikowi niekończącą się amunicję, do silniejszych, jak choćby coś w stylu Zbroi Krasnoludzkich Królów, wykonanej ze smoczej łuski. Oddaję to do przemyślenia vision masterom, jednak uważam, że urozmaiciłoby to grę. Prócz tego fajnie byłoby mieć w codziennym użytku paski, kołczany, tiary itp, które nie są obecnie zaimplementowane.
5. Zmiana PvP Razem z wejściem ról i specjalnych ataków różnorakich broni uzasadniona i potrzebna wydaje się zmiana ze zwolnieniem pvp. Tutaj po raz kolejny poprę Variata. Obecnie walki są albo błyskawiczne, gdzie zabija się przeciwników na kombo magów/lotki łuków/dwuręczniaki wojów kupą, albo przypominają berka, z bieganiem po całej mapie i czekaniem na zaleczenie. Większą rolę odgrywają tutaj skrypty i dobra myszka niż myślenie taktyczne, plan czy kombinowanie. Zwiększenie hp graczy / zmniejszenie dmgu broni, magii i ilości leczonego hp lub jakaś inna ingerencja mogłaby sprawić, że więcej trzeba będzie myśleć, a mniej biegać i tłuc wszystko, co ma inny kolor paska niż my. Niestety każda ingerencja w hp i obrażenia odbije się na pvm, ale sądzę, że z systemem lochów i poprawkami w mobach dałoby radę jakoś to zrównoważyć. Po raz kolejny, nie wiem jak wyglądałoby to od strony technicznej.
6. Ingerencja graczy w miasta To już temat rzeka i raczej plan na większy online, ale gdyby udało się przyciągnąć więcej graczy, to mogłoby naprawdę urozmaicić grę. Mam tu na myśli oddanie w ręce graczy większej władzy w niektórych mniejszych miastach czy osadach. Mogłoby to przypominać dawny, legendarny system burmistrzów, z kasą miejską i najemną strażą, lub na przykład skupiać życie miejskie wokół gildii graczy na podobnej zasadzie. Na takie miasta dałoby się najeżdżać, istniałby handel wymienny, karawany, eskorty i cała masa klimatycznych możliwości, które uczyniłyby cały świat UO dużo bardziej żywym. Potyczki gildii, konfederacji kupieckich czy zbrojne kupy stacjonujące po lasach i czekające by zdybać przejeżdżające karawany, to wszystko zależałoby tylko od wyobraźni graczy, a na pewno widać, że wielu nowych lubiło klimacić i brać udział w eventach. Safar najbardziej lubił tą właśnie grupę. Dopiero po zetknięciu z twardą rzeczywistością MW przestawali grać, albo odzywać się do innych. Jak już mówiłem, to plan na większy online, ale sądzę, że warto poważnie to przemyśleć. Zaznaczam też, że główne miasta, czy też powiedzmy "stolice" stref miałyby straż taką jak teraz, czyli prawie nieśmiertelną.
7. Tutorial Na sam koniec moja propozycja, którą już kiedyś gdzieś pisałem. Tutorial dla młodych graczy. Ale nie na bazie samych tooltipów, ale taki z prawdziwego zdarzenia, zawierający w sobie krótką przygodę z npcami wyjaśniającymi zawiłości mechaniki i możliwości gry w Ultimę na shardzie Mysterious World. Praktycznie dla wszystkich gra ta jest na początku czarną magią, a raczej wszystkim zależy na tym, żeby przyciągnąć jak najwięcej nowych graczy i pozwolić im od razu cieszyć się rozrywką, zamiast chodzić przez parę dni i próbując zrozumieć, jak wszystko działa. Nawet Tibia ma swój tutorial. Niech Mw nie będzie gorsze. Sam nawet chętnie zaprojektowałbym coś takiego od strony fabularnej. Pozostawiam do decyzji gmów.
Cóż, wyszło tego bardzo wiele i rozumiem, że większość rzeczy może być ogromnym wybieganiem w przyszłość, ale żywię ogromną nadzieję, że chociaż część z tego wejdzie w życie. Osobiście nie wchodzę w balans klas i cały cyrk, jaki kręci się wokół PvP, a największą przyjemność czerpię z klimatu i PvM. Dlatego właśnie taki MW jak napisałem widziałbym w przyszłości. Rozpatrzcie moje propozycje przychylnie, albo chociaż weźcie pod uwagę. Elenil
|
| We've been battered and left for dead We've been beaten and we have bled But we always made it through - Vs the world
|
Mephisto | 2012, sie 12 03:18 | 2012, sie 12 03:19
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Elenil, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Jeśli chodzi o tanka to tylko Pal i MR mi pasują, bo tank z założenia musi mieć tarczę. Jeśli natomiast chodzi o solo i dmg, to chciałbym tutaj wprowadzić nowość, czyli dla dmg pal/mr zakładaliby bron dwuręczną. Stracą zdolności do zwiekszania dmg na rzecz AR. Będzie kilka zdolności do boostowania AR, głównie gdy ma tarczę, ale też i bez tarczy, aby mógł ustać solo z bronią dwuręczną. Taki mam zamysł, zobacze co z tego wyjdzie.
Czysty wój nie moze byc tankiem, bo do tego potrzebne są zdolności prowokujące, a zdolności ma tylko podklasa. Poza tym nikt nie mówił, że tank ma być łatwy do wytrenowania Oczywiście nie znaczy to, że bez tanka nie bedzie mozna grac - przynajmniej nie na początku. Zmiany będą wchodzić stopniowo, aby każdy gracz mógł oswoić się z nowym podejściem.
Na razie skupimy się na rolach, później pomyślimy o następnych zmianach |
|
Pigmej | 2012, sie 12 10:56
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
Ja bym nie dodawal nowych, zbroi badz dodawal im dodatkowych wlasciwosci. Dlaczego? Wejscie mistyku duzo kiedys namieszalo wiec lepiej nie ingerowac w dodawanie nowych wlasciwosci. |
|
szokoloko | 2012, sie 12 12:14
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, kwi 25 |
Ja mam pytanie do autora na temat oswajania. Jak widzicie oswajanie w tym systemie ról? Nie od dziś wiadomo, że mag+woj i hirek/chima/feniks biją wszystko, bo taka drużyna ma właśnie największy dps. Gdzie jakiemuś łucznikowi do takiego moba równać ;o |
|
Tris | 2012, sie 12 13:25
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2017, lut 15
Ostrołęka | |
Jak to się przełoży na PvP ? Meph piszesz o wojowniku tanku z minimalnym dmg. Łuczniku/Barbarzyńcy o niszczycielu. Jakie będzie to miało przełożenie na walki z graczami ?
|
| Cały Stadion Podnosi Krzyk, Jesteśmy Purpurowo Niebiescy ! Nieważne Skąd Pochodzimy, Czy Z Północy, Czy Z Południa, Ale Zgadzamy Się, Zgadzamy Się ! Flaga Nas Łączy, Purpurowo Niebiescy Na Wietrze, Waleczny Krzyk ! Mamy Imię I Każdy Je Zna : Barca, Barca, Barca Gracze ! Fani ! Razem Stajemy Się Silniejsi, Coraz Silniejsi ! Przez Wiele Lat Pełnych Wysiłku I Starań, Strzeliliśmy Wiele Goli, I To Zostało Pokazane Nikt Nas Nie Pokona ! Purpurowo Niebiescy Na Wietrze ...
FC Barcelona The Best Football Club In The World !!!
|
xthailen | 2012, sie 12 13:54
|
|
|
|
|
| Dariss | |
|
2012, lut 24
Europa | |
Jesli mag bedzie mogl czarowac in vas mani podczas biegu/chodu to moze byc healerem. Nowosc dotyczy teamu a co dla graczy ktorzy samotnie zmierzaja swiat?
|
| Jeśli chcesz mieć szczęśliwe życie, skup się na swoich celach, a nie na tym, czego oczekują od ciebie ludzie. --- Albert Einstein ----------------------------------- https://discord.com/invite/wkbYm8qQMP
|
s3ku | 2012, sie 12 16:50
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2014, cze 26
Turek | |
Ja mam pala i pomysł z tankiem jest jak najbardziej ok, ale zeby nie wykluczal go z pvp. |
|
Variat | 2012, sie 12 17:09
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2019, lut 22 |
Uważam, że jeśli wprowadzimy role, bez przygotowania PvP (nie wspomniając o PvM) to wszystko się kompletnie zawali.
Wydłużyć w czasie PvP.
- zwiększenie hp postaci (wiem, że to może spowodować duży problem w PvM) - zmniejszenie dmg oraz mocy zaklęć leczących - dodanie postacią/klasa/rola nowych mechanik jak spowolenienie, zatrzymanie,spowolnienie czasu,klatwy chwilowe na zmniejszenie dmg, ogłuszenie (niemożliwość castowania czaru), prowokowania przeciwnika, możliwość zasłoinenia przyjaciela od nadciągającego dmg(jakaś tarcza, która można na pare sekund osłonić przyjaciela).
Była propozycja w innym temacie również o zmniejszeniu czarów/mikstur itp. różnych podklas tak, żeby mieli oni tylko przydatne runy.
Ja oczywiście rzucam pomysły na wiatr i mam nadzeję, że ludzie którzy się zajmują tworzeniem mechaniki na serwerze podpatrzą co nie co i zaproponują to skrypterom.
Takie zmiany to kupa roboty wiem ale uważam, że jeśli to nie zostanie wprowadzone to ROLE będą jedna wielka pomyłka.
Postaram się niedługo opracować conieco na ten temat.
|
| "(..)dzielę się zatem z Wami czterema zaklęciami(..) Abra: "Trzy rzeczy nigdy nie zyskują wiary: to, co prawdziwe, to, co prawdopodobne i to, co logiczne." Kadabra: "Zło plus zło to więcej zła zaledwie." Hokus: "Świat jest dla nas tylko prawdą możliwą, nie prawdą konieczną." Pokus: "Gotowość udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania jest nieomylnym dowodem głupoty." | | | | | | | | | | | |
| | | |
|