|
|
krutki23 | 2007, cze 20 16:26
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2010, kwi 24
Legnica | |
wypelniona
|
| Kocham ta gre tak samo jak CSa :P :D
|
Goeff | 2007, cze 21 10:09
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2009, lut 23 |
Powodzenia z praca |
|
h2so4 | 2007, cze 21 18:18
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2007, lis 19
Night City | |
Zrobione Mam nadzieje że udostepnisz wyniki w późniejszym czasie. |
|
Noaf | 2007, cze 24 09:59
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2007, paź 21
Doncaster | |
Tez dodalem cos od siebie ;-)
|
| "W życiu piękne są tylko chwile ..."
|
JOHN | 2007, cze 25 14:52 | 2007, cze 25 14:53
|
|
|
|
Nie istnieje |
Jaśko torze wypełnił |
|
Sevilla | 2008, mar 26 08:14
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2008, mar 26 |
Witam !
Po pierwsze chcialam przeprosić, ze to wszystko tyle trwalo... ale chyba kazdy kto pisal mgr (i nie jest wybitnie systematycznym studentem ) wie co to znaczy magisterkowy i pomagisterkowy kociol
Po drugie jeszcze raz bardzo dziekuje wszystkim, którzy wzieli udzial w ankiecie do mojej pracy mgr - to dzieki Wam moglam zrealizowac cały ten projekt i napisac prace na temat, który byl dla mnie wyjatkowo interesujący Dziekuje !
Ale do rzeczy ! Poniżej by niepotrzebnie nie zasmiecac forum, przedstawiam krotkie streszczenie uzyskanych przeze mnie rezultatow badań oraz podsumowanie tzw. analizy jakościowej czyli odpowiedzi uzyskanych na trzy ostatnie pytania otwarte w ankiecie.
Streszczenie
Przedmiotem niniejszej pracy jest zależność pomiędzy ekstrawersją-introwersją a sposobem uczestnictwa (stylem gry) w internetowym świecie Ultimy Online (UO) oraz intensywnością gry postacią główną i ogólnym czasem poświęcanym na grę. Osoby badane to grupa czterystu trzydziestu jeden użytkowników skupionych wokół społeczności gier cRPG (ang. computer role playing game) w wieku 12-38 lat. Badanie przeprowadziłam drogą internetową, przy użyciu dwóch autorskich kwestionariuszy: NEKI oraz IBPG. Uzyskane rezultaty potwierdziły hipotezę o istnieniu związku ekstrawersji-introwersji gracza jako osoby z jego ekstrawertycznym-introwertycznym stylem gry w odniesieniu do postaci głównej. Wyniki te sugerują, że gracze nie traktują badanego metaświata jako miejsca do testowania nowych tożsamości i udawania kogoś innego. Badanie ujawniło także zależność pomiędzy ekstrawersją-introwersją a intensywnością gry postacią główną. Wynik ten interpretować można jako tendencję introwertyków do lokowania swojego ja w odgrywanej postaci głównej, przywiązywania się do niej, a nawet utożsamiania się z nią. Kolejne rezultaty badania zdają się sugerować związek wieku z ogólnym czasem gry. Można zatem przypuszczać, iż młodsi użytkownicy są bardziej narażeni na niebezpieczne zanurzenie w omawianym metaświecie. Ogólnie rzecz biorąc, rezultaty badań sugerują, że oddzielanie tego, co wirtualne, od tego co realne, staje się coraz trudniejsze. Niesie to ze sobą szereg korzyści i strat, które nam jako ludziom może przyjść ocenić szybciej niż się spodziewamy.
Słowa kluczowe: metaświat Ultimy Online, ekstrawersja-introwersja, sposób prowadzenia postaci głównej (styl gry), intensywność gry
Analiza jakościowa – podsumowanie
Pomimo kilku zagadnień jakie, udało mi się scharakteryzować i zebrać w podobne znaczeniowo treści, nie wyłonił się jeden, uniwersalny wzorzec odpowiedzi na pytanie o powody lubienia postaci głównej. Za najważniejsze kwestie można uznać pierwszeństwo stworzenia tej postaci i jej wysoki status społeczno-kompetencyjny w świecie gry oraz największy rozwój (w porównaniu z innymi postaciami prowadzonymi przez gracza). Uczestnicy podkreślali odczuwanie sentymentu i przywiązania do głównego bohatera, deklarowali również utożsamianie oraz emocjonalne związanie się z nim. Niejednokrotnie wskazywali także, iż nie posiadają innych postaci poza główną. Gracze deklarowali czasem, iż główny awatar jest podobny do nich w swym postępowaniu, ale jednocześnie pozwala na testowanie pewnych zachowań, na które nie odważyliby się w rzeczywistości bądź nie posiadają możliwości ich sprawdzenia. Postać poboczna posiada dla użytkowników pewne określone role, często podrzędne względem głównego awatara. Uczestnicy poświęcają małą ilość czasu na rozwój postaci pobocznych, a niekiedy deklarują całkowity brak chęci ich posiadania. Jednocześnie duża część użytkowników dostrzega pewne korzyści płynące z prowadzenia raz na jakiś czas postaci pobocznych. Kilku graczy zaś podkreśliło obdarzanie jednakową sympatią wszystkich posiadanych postaci. Warto nadmienić, iż żaden z uczestników nie zadeklarował utożsamiania się czy odczuwania więzi emocjonalnej z postaciami pobocznymi, co stanowi podstawową różnicę w porównaniu z podejściem do postaci głównej. Uczestnicy wskazali zarówno pozytywne, jak i negatywne cechy oraz sposoby postępowania postaci głównej. Wspólny mianownik tych zachowań stanowiła deklarowana chęć użytkowników do ich odgrywania Najczęściej lubiane sposoby postępowania postaci głównej, jakie wymieniali gracze, oscylowały wokół istotnej roli awatara w świecie i jego ważności dla innych postaci. Dodatkowo, ważną kwestią były relacje towarzyskie oraz wojenne z innymi awatarami, takie jak dyskusje i rozmowy oraz bitwy i pojedynki. Ponadto uważam, że podstawowe zachowania głównego bohatera, które lubią odgrywać uczestnicy, to wszelkie czynności pozwalające im na kreowanie i zmienianie warunków panujących wokoło oraz poznawanie i sprawdzanie reakcji innych postaci na postępowanie awatara prowadzonego przez gracza. Pod względem czysto formalnym uczestnicy udzielali odpowiedzi bardzo zróżnicowanych, od równoważników zdań po rozbudowane wypowiedzi. Używali zarówno potocznego, jak eleganckiego języka oraz żargonu związanego z kontekstem gry. Nade wszystko jednakże użytkownicy różnili się poziomem przemyśleń i refleksji zawartych w odpowiedziach. Ciekawe było również to, iż kilku graczy pisało do mnie różne komentarze lub zwracali się tak, jakbym była gdzieś obok, np.: „ onieważ jak Sama wiesz (...)”, „Cóż nie ma tu takich za dużo ponieważ moja postać jest z założenia zła, ale jeśli nalegasz to (...)”, „czy dużo jeszcze tych pytań ponieważ zaraz muszę wyjść?” oraz „Tego raczej twój promotor nie zrozumie ” (tyczące się wypowiedzi pełnej żargonu z gry). Wydaje mi się, iż wszystko to świadczy o ogromnej różnorodności graczy i ich odmiennego podejścia do wielu kwestii. Tym bardziej zatem wyłonienie pewnych nadrzędnych kwestii i zagadnień, jakie poruszali użytkownicy odpowiadając na pytania, należy uznać za cenne i istotne, skoro często treści te były znaczeniowo bliskoznaczne.
Wszystkich, ktorzy chcieliby dowiedziec sie czegos wiecej zachecam do kontaktu ze mna najlepiej przez e-mail: marta_UW@wp.pl lub pw na forum.
Pozdrawiam wiosennie Sevilla |
|
Bella | 2008, mar 26 11:56
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2013, maj 19
Bieruń | |
no ładnie ładnie | | | | | | | | | |
| | | |
|